kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۶۵۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲

اعتراض کارگران کارخانه فولاد بویر صنعت نسبت به عدم پرداخت مطالبات معوق

کارگران کارخانه فولاد بویر صنعت یاسوج با تجمع در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود شدند.


کارخانه فولاد بویر صنعت یاسوج در ماه‌های اخیر به دلیل نوسانات قیمت فولاد در سطح جهان با مشکل مواجه شد.مدیر کارخانه فولاد بویر صنعت یاسوج با اشاره به خسارات وارده به این شرکت در نتیجه نوسانات قیمت فولاد در جهان گفت: به واسطه نوسانات قیمت فولاد در سطح جهان این کارخانه متحمل ضرر و زیان سنگینی شده است.
علی لاجوردی گفت: این کارخانه نیازمند تسهیلات سرمایه در گردش است و اگر به این کارخانه 6 ماه دوره استمهال همراه با سرمایه در گردش داده شود مشکلات کارخانه فولاد حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه مطالبات کارگران کارخانه چند ماه به تعویق افتاده افزود: کارخانه نیازمند 5 میلیارد تومان تسهیلات است و اگر این تسهیلات به کارخانه پرداخت نشود علاوه بر تعطیل شدن کارخانه، 205 کارگر نیز بیکار می‌شوند.
یکی از این کارگران با بیان اینکه حدود 9 ماه است حقوق و مطالبات خودرا دریافت نکرده‌ایم، افزود: کارگران این کارخانه علاوه بر حقوق و دستمزد، عیدی سنوات گذشته را از این کارخانه طلبکار هستند که مطالبات برخی از کارگران 8 میلیون تومان به بالا است.وی با بیان اینکه به دلیل عدم پرداخت مطالبات کارگران این کارخانه تا زمان پرداخت کامل مطالبات، تعطیل است.
سیدموسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور در جمع کارگران کارخانه فولاد با بیان اینکه کارخانه از ابتدا دچار مشکلاتی بود گفت: افت شدید قیمت فولاد در سطح جهان باعث ایجاد مشکلات برای این کارخانه شده و کارگران، مدیران کارخانه و مسئولان استان در بروز این مشکل بی‌تقصیر هستند که باید برای رفع مشکلات موجود تلاش کرد و افزود: 6 ماه پیش پرداخت اقساط کارخانه 6 ماه به تعویق افتاد، اما کارخانه نتوانست در این مدت مطالبات خود را بپردازد.استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بدهی 2 میلیارد تومانی برق این کارخانه گفت: هم‌اکنون برق این کارخانه به دلیل بدهی قطع است و هشت ماه فرصت برای حل مشکل برق کارخانه اختصاص یافته است.