kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۶۴۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰

تایلند جهنم پناهجویان

سوداگران زندگی بهتر در آن سوی مرزها مهاجرانی را در دام برده‌داران می‌اندازند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ کار اجباری از جمله مشاغل کثیف و پر درآمدی برای صاحبان کارگاه‌های کار اجباری در تایلند است.
کارگران فقیر مهاجر به همراه کودکان‌شان در کارخانه و کارگاه‌های بسته‌بندی میگو در تایلند به مدت 16 ساعت کار می‌کنند تا بتوانند تقاضای بازار را برای فروشگاه‌ها و رستوران‌های بزرگ و لوکس استرالیا و ایالات متحده تامین کنند.
کارگران فقیر مهاجر به صورت غیرقانونی وارد تایلند می‌شوند و با وعده‌های فریبنده افرادی که برای شکار آ‌نها تعلیم دیده‌اند به دام آنها می‌افتند. مهاجران به دلیل ورود غیر قانونی از مواجه شدن با مراجع قانونی و پلیس واهمه دارند که همین امر خود بهانه کارفرمایان بی‌رحمی است که از آنها به نفع خود سود می‌برند.
وضعیت معیشتی این کارگران به حدی بد است که در مواردی مجبور به فروختن فرزندان خود می‌شوند.
فشار کاری بالا به مدت 16 ساعت، نداشتن استراحت کافی و پایین بودن دستمزد از جمله مشکلات این کارگران در اردوگاه‌های کار اجباری در بانکوک تایلند است.
این کارگران به صورت غیرقانونی در سرپناه‌های زیرزمینی‌ که حتی فاقد امکانات اولیه زندگی است نگه‌داری می‌شوند.
تلاش‌های پلیس بانکوک در تایلند هنوز نتوانسته در کنترل و نجات این جمعیت به دلیل زیاد بودن تعداد آنها کاری از پیش ببرد.
بسیاری از آنها به دلیل وجود زخم‌های متعدد بر روی دستانشان که منجر به از کار افتادگی آ‌نها شده توانایی پرداخت هزینه‌های خود را ندارند و صاحبان کار آنها را بیرون می‌کنند یا تحویل مراجع قانونی می‌دهند تا به کشورهایشان که اکثرا اهل برمه و میانمار هستند، فرستاده شوند.
براساس مطالعات انجام شده از سوی سازمان بین‌الملل نزدیک به 60 درصد کارگران برمه‌‌ای در ساعات کار طولانی در صنعت فرآوری غذاهای دریایی قربانیان کار اجباری هستند. تاکنون پلیس بانکوک در تایلند موفق به نجات دو هزار کارگر از اردوگاه‌های کار اجباری شده‌اند.
به گفته پلیس بانکوک آنها برخی از کارگران برمه را در حالی یافتند که دست و پاهایشان به غل و زنجیر بود و بر روی بدنشان آثار ضرب و شتم بی‌رحمانه به چشم می‌خورد!
پلیس بانکوک در 9 نوامبر سال جاری موفق به دستگیری 20 تن از اغواگران در بنادر بانکوک شده است. در حال حاضر پنج کارخانه و کارگاه غیر مجاز بسته‌بندی میگو در تایلند بسته شده اما بسته شدن این تعداد انگشت شمار موجب آزادی بیش از 1500 برده میگو نشده است.