kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۰۰۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶

انتقاد عضو شورای شهر از استخدام افراد غیربومی در شهرداری اهواز

عضو شورای شهر اهواز از اولویت قرار دادن استخدام افراد غیربومی در شهرداری انتقاد کرد.
اهواز - خبرنگار کیهان:

ناجی سواری در جلسه علنی شورای اسلامی اهواز بیان کرد: ما مخالف جذب جوانان نیستیم بلکه بیکاری سبب ایجاد انحرافاتی در بین این نسل شده و حتی زمینه مهاجرت آنها به شهرهای دیگر را فراهم آورده است. تعداد زیادی افراد از شهرهای مختلف استان به عنوان کارگر و کارمند به استخدام شهرداری درآمده‌اند، اولویت استخدام با جوانان اهوازی است و در صورت نبود تخصص‌های لازم از نیروهای غیربومی دعوت شود.
این عضو شورا افزود: از ابتدای احداث شهرک پیام زمین‌هایی با کاربری آموزشی، فرهنگی و فضای سبز تعریف شد اما به علت بی‌توجهی مسئولان منطقه چهار این اراضی به منازل مسکونی تغییر کاربری داده شدند که مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
هوشنگ شیرمردی دیگر عضو شورای شهر نیز با اشاره به عدم اجرای مصوبات کمیسیون حقوقی و املاک به تصرفات غیرقانونی املاک شهرداری اشاره کرد و گفت: تصرف اراضی در مناطق مختلف شهر در حال افزایش است در حالیکه شهرداران مناطق به سادگی از کنار آن می‌گذرند.
همچنین حجت‌الاسلام کاظم سواری دیگر گفت: عضو شورا در اعتراضی مصوبات اعضای شورا هیچ بار اجرایی ندارد.
 وی با اشاره به مشکل اهالی مهدیس و مجتمع بنکداران گفت: تخلیه زباله در این منطقه به وسیله خودروهای شهرداری بارها مطرح شده اما این مشکل علاوه بر اینکه هنوز بررسی نشده بلکه اکنون شاهد اخراج 5 نفر از کارکنان سازمان مدیریت پسماند هستیم.