kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۰۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵

نیاز 5 هزار واحد مسکونی خیرساز در کشور به تسهیلات بانکی

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز و حساب 100 امام (ره) گفت: پنج هزار واحد مسکونی خیرساز در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت در سطح کشور نیازمند پرداخت تسهیلات هستند.

کیومرث سلگی افزود: در این ارتباط انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور نیازمند همکاری و کمک وزارت راه و شهرسازی، معاونت راهبردی رئیس‌جمهوری و بانک مرکزی در زمینه پرداخت تسهیلات به این واحدهای مسکونی است.
وی گفت: میانگین پرداخت تسهیلات به هر یک از این واحدهای مسکونی 300 میلیون ریال است که انتظار می‌رود زمینه پرداخت این میزان اعتبار در کشور فراهم شود.
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز با اشاره به احداث مسکن برای خانواده‌هایی که حداقل دارای دو معلول و بیشتر هستند نیز گفت: در این ارتباط انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور با همکاری بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی، راه و شهرسازی و با محوریت بنیاد مسکن و حساب 100 امام(ره)  مقدمه ساخت هفت هزار واحد مسکونی را فراهم کرده که این تعداد تا 9 هزار واحد نیز افزایش می‌یابد.
وی افزود:  بر همین اساس قرار است تا دهه فجر امسال حداقل 500 واحد مسکونی ویژه خانواده‌هایی که دارای حداقل دو معلول و بیشتر هستند به بهره‌برداری برسد.
وی گفت: انجمن خیرین مسکن‌ساز برای ساخت 30 هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده که تاکنون 17 هزار واحد آن در سطح کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
او افزود: همچنین هشت هزار واحد مسکونی خیرساز با 75 درصد پیشرفت در دست ساخت و برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی دیگر نیز در حال برنامه‌ریزی و فراهم کردن مقدمات ساخت هستیم.