kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
رئیس سازمان بسیج سازندگی:

گروه‌های جهادی پروژه‌های سازندگی را با نرخ بسیار پایین‌تری اجرا می‌کنند

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: گروه‌های جهادی با نرخ بسیار پایین پروژه‌های سازندگی را اجرا می‌کنند.



سردار نعمان غلامی در گفت‌وگو با فارس توضیح داد: در موضوع محرومیت‌زدایی در روستاها، تامین اعتبار اولیه توسط قرارگاه کوثر انجام می‌شود و پس از آن در استا‌ن‌ها، ما وظیفه اجرا را برعهده داریم.
وی بیان کرد: امسال از 750 پروژه افتتاح شده در حوزه محرومیت‌‌زدایی، حدود 25 مورد مربوط به پروژه راه‌های روستایی است؛ در این پروژه‌ها همان طور که گفته شد، بخشی از اعتبارات از سوی قرارگاه کوثر تامین می‌شود و مابقی با کمک خیرین و مردم، تامین خواهد شد تا پروژه به سرانجام برسد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی اضافه کرد: تامین مالی سازندگی در استان‌ها می‌تواند در ارتباط با خیرین و مردم هم باشد، بدین ترتیب که از خیرین و برخی از دستگاه‌ها کسب اعتبار شده و سپس برای سازندگی هزینه شود و در این بحث کمک‌رسانی مردمی نقش بسزایی داشته باشد.
سردار غلامی بیان کرد: در قالب اجرای پروژه‌ محرومیت‌زدایی، در حال طراحی چارچوب و تدوین دستورالعمل راه‌اندازی انجمن خیرین هستیم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: همچنین در حال تکمیل بانک اطلاعاتی درباره مناطق محروم کشور هستیم، تا بتوانیم در اختیار گروه‌های جهادی قرار دهیم.
وی بیان کرد: حجم آمار و اطلاعات کامل درباره مناطق محروم و یا حتی گروه‌های جهادی در اختیار ما نیست؛ که باید بانک اطلاعاتی خود را در این باره تکمیل کنیم.
 رئیس سازمان بسیج سازندگی به مزایای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی توسط گروه‌های جهادی اشاره کرد و توضیح داد: به عنوان نمونه یک گروه‌ جهادی به خراسان شمالی می‌رود و آنجا 15 کیلومتر کانال آب را بهسازی و سیمانی می‌کند؛ برای اجرای این پروژه تامین اعتبار از خیرین انجام شده است و سپاه نیز مقداری تجهیزات در اختیار گروه قرار می‌دهد و کار توسط گروه‌های جهادی با نرخ‌های بسیار پائین اجرا می‌شود.
سردار غلامی بیان کرد: در این راستا تلاش کرده‌ایم با تکمیل بانک اطلاعاتی درباره مناطق محروم کشور و راه‌اندازی انجمن خیرین و ارتباط دادن آن‌ها با گروه‌های جهادی، بتوانیم پروژه‌های بزرگ محرومیت‌‌زدایی را در حجم وسیع در کشور اجرا کنیم.