kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶

کوتاه از سراسر جهان


آمریکا
اشپیگل: چهار تن از خلبانان سابق هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوایی آمریکا در نامه‌ای به باراک اوباما رئیس جمهور این کشور عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را «بارزترین محرک» و «انگیزه اصلی» برای جنایات تروریست‌ها عنوان کرده‌اند.
چین
شین‌هوا: پلیس چین می‌گوید 28 نفر از اعضای یک گروه تروریستی را در منطقه «شین‌جیانگ» کشته است. این منطقه در شمال غرب چین قرار دارد و مسلمانان ادیغور در آن زندگی می‌کنند.
نیوزلند
تسنیم: مردم نیوزلند با شرکت در یک همه‌پرسی برای تغییر پرچم کشورشان خواستار حذف «بریتانیا» از گوشه پرچم فعلی‌شان شده‌اند.
مردم نیوزلند در این همه‌پرسی که 20 روز طول خواهد کشید به تصویر پرچمی رأی خواهند داد که هیچ نشانی از «بریتانیا» در آن نباشد.
لبنان
السفیر: موضوع سرقت گاز لبنان از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی بار دیگر موجب نگرانی مقامات لبنانی شده است. این در حالی است که لبنان مشغول مسائل داخلی و مبارزه با گروه‌های تروریستی است و رژیم صهیونیستی نیز در حال سوء استفاده از این شرایط است.
ترکیه
الحیاه: مشاور نخست‌وزیر ترکیه به همراهی دولت آنکارا با عربستان در مقابله با ایران و مسلح کردن تروریست‌های سوری تأکید کرده است! وی همچنین بقای بشار اسد در حکومت را «خط قرمز» آنکارا و ریاض عنوان کرده است. ترکیه به عنوان یکی از حامیان اصلی تکفیری‌ها در منطقه است که از قضا، از سوی آنها چندین بار ضربه خورده است.
فلسطین اشغالی
فارس: خبرگزاری رسمی آلمان اعلام کرده که «جاناتان پولارد» جاسوس اسرائیلی که 30 سال در آمریکا زندانی بود روز جمعه (دیروز) از زندان آزاد شده است. «پولارد» که حالا 60 ساله است پیش از بازداشت به عنوان تحلیلگر اطلاعاتی نیروی دریایی آمریکا فعالیت می‌کرد.
روسیه
تسنیم: یک شرکت روسی سامانه ساده‌ای ساخته است تا مأموران در مراکز پرتردد جمعیتی که امکان بازرسی بدنی همه وجود ندارد، تروریست‌های انتحاری را با ضریب اطمینانی بالا ردیابی و پیش از «خودانفجاری» بازداشت کنند.