kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۳

پاسخ کانون خیانتکار به اعتدال! (اخبار ادبی و هنری)

در شرایطی که مدیران فرهنگی دولت قصد دلجویی از یک کانون ضد ملی را دارند، اما مدیران این کانون در واکنش به رفتار دولت، طلبکار شده‌اند.

در شرایطی که مدیران فرهنگی دولت قصد دلجویی از یک کانون ضد ملی را دارند، اما مدیران این کانون در واکنش به رفتار دولت، طلبکار شده‌اند.
به گزارش خبرنگار کیهان، علی صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد در راستای سیاست «اعتدال» در مدیریت فرهنگی اعلام کرده که کانون (منحله) نویسندگان در صورت پوست‌اندازی می‌توانند فعالیت قانونی داشته باشند. اما این موضع گیری و در واقع عقب‌نشینی این مسئول دولتی گویا موجب گستاخ‌تر شدن کانون مذکور شده است. به طوری که با صدور بیانیه‌ای قلدرمآبانه برای وزارت ارشاد تعیین تکلیف کرده و گفته اند که این حاکمیت و وزارت ارشاد است که باید پوست‌اندازی کند، نه ما!
متأسفانه بسیاری از ترفندهای اعتدال‌گرایانه وزارت ارشاد در ماه‌های اخیر - و البته در دولت‌های سابق- به نتیجه معکوس و جری‌تر شدن جریان‌های فاسد و ضدفرهنگی منجر شده است. بیانیه توهین‌آمیز کانون منحله نویسندگان که به بیش از 35 سال سابقه خیانت و وطن فروشی آلوده است، تازه‌ترین نتیجه این نوع مدیریت است.
 حمایت از جریان‌های چپ آمریکایی، مبارزه با ارزش‌های اسلامی و دینی، مخالفت با دفاع از کشور در جریان حمله رژیم بعث عراق به ایران، همراهی با آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در جریان فتنه 88 و ... تنها گوشه‌ای از کارنامه فعالیت کانون به اصطلاح نویسندگان ایران در سال‌های پس از انقلاب اسلامی است.