kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۳
ابراز نگرانی رژیم صهیونیستی

کشورهای دنیا برای تجارت با ایران صف کشیده‌اند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 5+1، نسبت به تمایل روزافزون کشورهای دنیا برای تجارت با ایران ابراز نگرانی کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 5+1، نسبت به تمایل روزافزون کشورهای دنیا برای تجارت با ایران ابراز نگرانی کرد.
«بنیامین نتانیاهو» پیش از آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1  در شهر وین، بار دیگر برچیده شدن توان هسته‌ای ایران را خواستار شد و گفت این مذاکرات باید به توقف غنی‌سازی در ایران منجر شود.
به گزارش فارس به نقل از جروزالم‌پست، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در نشست سالیانه روسای سازمان‌های یهودی آمریکا سخن می‌گفت، با اشاره به توافق هسته‌ای موقت ایران و گروه 5+1، گفت این توافق تنها 4 هفته برنامه هسته‌ای ایران را به تعویق انداخته است. نتانیاهو یک ماه قبل این میزان را 6 هفته اعلام کرده بود.
وی افزود: «این چیزی است که ایران به جهان داده است، یعنی عملا هیچ ‌چیز نداده است. اما در عوض چیز بزرگی یعنی کاهش تحریم‌ها را دریافت کرده و حالا کشورها برای تجارت با ایران، صف کشیده‌اند. آن‌ها هیچ‌ چیز نداده‌اند، حداقل در عمل اینطور است. آن‌ها 4 هفته را داده‌اند و در عوض مشروعیت دریافت کرده‌اند. حالا همه آن‌ها را به خاطر یک لبخند به آغوش می‌کشند.»
نتانیاهو به آغاز دور تازه مذاکرات هم اشاره کرد و گفت این مذاکرات باید به پایان غنی‌سازی در ایران منجر شود. وی افزود: «آن‌ها به هیچ سانتریفیوژی نیاز نداشته و حقی هم برای غنی‌سازی ندارند.»
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که توافق موقت هسته‌ای با ایران را یک اشتباه تاریخی  توصیف و بارها از امتیازدهی به ایران انتقاد کرده، بار دیگر گفت: «ما هم دنبال یک راه‌حل مسالمت‌آمیز هستیم. اما برای موفقیت به فشار بیشتر و نه کمتر، نیاز داریم.»
نتانیاهو در این سخنرانی بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و همچنین گفت ایران در حال توسعه برنامه موشکی خود است.
وی در بخشی دیگر به مذاکرات سازش هم پرداخت و حضور نیروهای بین‌المللی از جمله نیروهای ناتو در مرزهای اردن بعد از موفقیت مذاکرات را رد کرد و گفت اسرائیل قادر است از خود دفاع کند.