kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۲۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱

تخریب 24 بنای غیرمجاز در حیران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستارا از تخریب 13 مورد دیگر از ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه حیران آستارا در غرب استان گیلان مطابق دستور مقام قضایی خبر داد.

ایرج شیارکار گفت: مطابق تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، 13 مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه حیران تخریب شد.
وی با اشاره به اینکه حکم تخریب این سازه‌ها بنا به دستور دادستان عمومی و انقلاب آستارا اجرایی شد، افزود: (16 شهریور) نیز 11 مورد ساخت و ساز  غیرمجاز تخریب شده بود و طی دو روز در مجموع، 24 مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در حیران سفلی و وسطی تخریب و قلع و قمع شد.
وی مجموع وسعت این سازه‌ها را 25 هزار و 715 متر مربع عنوان کرد و گفت: این 24 مورد شامل سازه‌های در حال ساخت و فاقد انشعاب نظیر ویلا، سوییت، انبار، پی‌ریزی ساختمان، فنس‌کشی و دیوارکشی در اراضی کشاورزی بود که تخریب شد.
شیارکار در ادامه گفت: 41 مورد پرونده مربوط به ساخت و سازهای خارج از طرح هادی در دستگاه قضایی مطرح بوده که برای شش مورد، حکم قلع و قمع و برای شش مورد قرار منع تعقیب صادر شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز علیه 29 مورد ساخت و ساز غیرمجاز مربوط به محدوده خارج از طرح هادی نزد دستگاه قضایی اقامه دعوی شده است.