kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۲۲۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰

احداث تصفیه‌خانه شبکه فاضلاب در 6 شهر فارس

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: با دریافت وام 143 میلیون یورویی از بانک توسعه اسلامی 6 تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای فارس احداث خواهد شد.

محمدعلی قلندری گفت: در استان فارس منهای شهر شیراز درصد برخورداری از شبکه فاضلاب قریب به هفت درصد است در حالی که این رقم در کشور بالای 40 درصد است. وی ادامه داد: اگر این شاخص را با احتساب شیراز در نظر بگیریم رقم مذکور بسیار بالاتر می‌آید اما همچنان نسبت به میانگین کشوری پایین است.
قلندری خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت مالی که دولت در چند سال اخیر داشت تدبیر تامین منابع مالی غیردولتی در دستور کار قرار گرفت و سیاست وزارت نیرو نیز بر همین امر است که بتوانیم از منابع مالی غیردولتی برای پیشبرد طرح‌ها استفاده کنیم.
وی بیان کرد: در این راستا موفق شدیم با تلاش زیاد برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در 6 شهر فارس مبلغ 143 میلیون یورو از محل بانک توسعه اسلامی موافقتنامه بگیریم.
قلندری تصریح کرد: از این وام بیش از 700 میلیارد تومان در شهرهای آباده، فسا، فیروزآباد، سپیدان، داراب و نی‌ریز برای احداث 6 تصفیه‌‌خانه فاضلاب و 530 کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب استفاده می‌شود.
وی ابراز کرد: مقدمات کار اجرایی این شبکه‌ها طی و مشاوران کار انتخاب شده‌اند و با آمادگی اسناد، مناقصه و انتخاب پیمانکار از اوایل سال آینده عملیات کارگاهی این تصفیه‌خانه‌ها آغاز خواهد شد.