kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
رئيس بنیاد مسکن خبر داد

بهسازی و نوسازی 85 روستای دارای بافت تاریخی در کشور

اجرای طرح هادی در 2 هزار و 300 روستای کشور به علت عدم تامین اعتبارات نیمه تمام رها شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران زنجان با اعلام این خبر افزود: امسال اجرای طرح هادی در یک هزار و 200 روستای کشور آغاز شده است.
علیرضا تابش با اشاره به اینکه امسال 30هزار میلیارد ریال وام به واحدهای مسکونی روستایی کشور اختصاص می‌یابد، افزود: مشکلی در تامین اعتبارات لازم برای مسکن روستایی در کشور نداریم و امسال برای 200 هزار واحد مسکونی متناسب با تقاضاها پرونده تشکیل شده
 است.
وی همچنین در خصوص احداث واحدهای مسکونی در مناطق شهری گفت: هم‌اکنون 28هزار واحد مسکونی محرومین توسط خیرین کشور در دست ساخت است که از این تعداد 12 هزار واحد به اتمام رسیده است و هشت هزار واحد نیز تا پایان سال به کمک خیرین احداث خواهد شد.
تابش افزود: از 34 هزار طرح هادی تهیه شده در کشور 14 هزار طرح اجرا شده و سه هزار طرح دیگر نیز در دست اجراست.
رئيس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از نوسازی و بهسازی 85 روستای دارای بافت تاریخی در کشور خبر داد و گفت: بهسازی و نوسازی روستاهای دارای بافت تاریخی می‌تواند علاوه بر جذب گردشگر به توسعه اقتصادی روستاها منجر شود و از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری و آسایش و رفاه روستائیان را فراهم کند.
در سفر روز چهارشنبه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نماینده ولی فقیه در این بنیاد کلنگ احداث 140 واحد مسکونی به طور همزمان در شهرهای صایین قلعه، سلطانیه و خرمدره در مجموع در زمینی به مساحت شش هزار و 370 متر مربع و زیربنای 16 هزار و 174 متر مربع به زمین زده شد. همچنین مسکن مهر 96 واحدی صایین قلعه نیز به متقاضیان واگذار شد.