kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۵۰۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور:

900 تن پیله ابریشم امسال تولید شد

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: امسال در مجموع 900 تن پیله تر ابریشم تولید و هر کیلوگرم آن 20 هزار تومان به بخش غیردولتی فروخته شد.

علی‌اصغر داداش‌پور در گفت‌وگو با فارس درباره تولید پیله تر ابریشم اظهار کرد: امسال در مجموع 900 تن پیله تر ابریشم تولید و روانه بازار شد که تمام آن را بخش غیردولتی خریداری کرد.
وی درباره قیمت پیله تر ابریشم گفت: امسال قیمت تضمینی پیله تر ابریشم 15 هزار و 100 تومان تعیین شد اما بطور متوسط هر کیلوگرم از این محصول حدود 20 هزار تومان خریداری شد.
رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به تلاش برای افزایش انگیزه تولید پیله تر ابریشم در بین مردم تصریح کرد: انتظار داریم با افزایش قیمت تضمینی و نزدیک شدن آن به قیمت توافقی، انگیزه کافی برای تولید کرم ابریشم بین نوغانداران در سال آینده فراهم شود. وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد با کاشت یک میلیون نهال توت اصلاح شده، آنها را بین مردم توزیع کند.
داداش‌پور درباره حمایت از نوغانداران کشور نیز گفت: برای سال زراعی جدید قبل از شروع کار، قیمت تضمینی پیله تر ابریشم را اعلام می‌کنیم. یکی دیگر از راه‌های حمایت از صنعت نوغانداری، افزایش تعرفه واردات نخ ابریشم است.
وی افزود: در جهت حمایت از نوغانداران، 400 نفر از آنان برای برخورداری از تسهیلات بانک شناسایی و معرفی شده‌اند.