kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۸۹۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با کیهان:

عده‌ای که ضعف پایگاه اجتماعی دارند ، کاسه گدایی به سمت غرب دراز می‌کنند

آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در دورانی که دولتمردان از آن به عنوان پسا توافق یاد می‌کنند در حال برنامه‌ریزی برای نفوذ مجدد و سوء استفاده از ظرفیت‌های کشور هستند، اما بی‌تردید بدون تغییر ذائقه و استحاله سیاسی و فرهنگی کشور به اهداف خود نمی‌رسند. مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیر خود با هیئت دولت به این مسئله اشاره داشتند که: دستگاه‌های مختلف، دستگاه‌های اقتصادی و فرهنگی توجه داشته باشند که ما در داخل نقشه طراحی شده دشمن قرار نگیریم و بازی نکنیم. تصمیماتی که گرفته می‌شود در زمینه تجارت و فرهنگ کمک به آن بسته تعیین شده دشمن نکند.
سرویس سیاسی -

دولت باید اولویت‌های مورد نیاز
 و اصلی کشور را بشناسد
حسین گروسی  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با کیهان در این خصوص گفت: اگر دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی در راستای یک اقتصاد قوی گام بردارد و بطور صحیح آن را اجرا کند، قطعا توطئه دشمن که به دنبال جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برای نفوذ در کشور است، خنثی می‌شود. یک مطالبه این است که دولت مردان باید برنامه و مدیریتی منسجم و عملیاتی داشته باشند تا به توان داخلی تکیه کنند. برنامه‌ریزی صحیحی در به کارگیری از معادن و ذخایر کشور که بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است داشته باشند. از خام فروشی نفت اجتناب و صنایع پایین دستی آن را فعال کنند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه قطعا مسیر ما مشخص است و باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که در زمین طراحی شده دشمن قرار نگیریم، افزود: دولت باید اولویت‌های مورد نیاز و اصلی کشور را بشناسد و درست عمل کند. نباید در مسیری که غرب و دنیای استکبار برای ما درصدد تعیین است، حرکت کند و منفعلانه تصمیم بگیرد. نباید کشور، بازار مصرفی برای ارتقای تولیدات صنایع خارجی باشد بلکه ایران می‌تواند میدان تولید و سرزمین تولید و صادرات باشد و با دنیا در این راستا و از موضع اقتدارش تعامل داشته باشد. دولت توجه کند که هر کشوری با چه قصدی برای همکاری با ما می‌شتابد، آیا به سود یا ضرر ما؟»
دشمن با خرید زمان برای تغییر و تعیین ذائقه فرهنگی اقتصادی ما برنامه دارد
حسین طلا دیگر نماینده مجلس در گفت و گو با خبرنگار کیهان با اشاره به اینکه دشمن همیشه دو ابزار به نام تهدید و تطمیع برای مقابله با کشور از اول انقلاب تا حالا اما با شیوه‌های متفاوت و دگرگون در دست داشته است، افزود:  «دشمنان با این دو ابزار بر کشور فشار آوردند، زمانی با کودتا و تحقیر و زمانی با تحریم و حالا که همه این‌ها شکست خورده با مذاکرات وارد شده‌اند. اگر آمریکا می‌توانست ما را بمباران کند تا حالا این کار را انجام می‌داد. استراتژی آنها این است  که زمان را به عقب بیاندازند و وانمود کنند که تمام مشکلات ما را خودشان به عنوان کدخدا حل کرده‌اند، با خرید زمان برای تغییر و تعیین ذائقه فرهنگی اقتصادی ما برنامه دارند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: اگر غرب در دوران جنگ سرد با «رادیو آزادی» حمله می‌کرد، امروز 165 ماهواره خارجی زبان تصویری بر سر مردم ایران آتش می‌ریزند و اعتقاد، ارزش‌ها، خانواده و اخلاق آنها را هدف گرفته‌اند. اگر در این حوزه‌ها غفلت کنیم و به تطمیع دشمن یا کدخدا امید داشته باشیم، خدا نیز ما را به همان‌ها واگذار می‌کند.
طلا با بیان اینکه آمریکا و غرب قابل اطمینان نیستند، چرا که حتی به آن کشورها و افرادی که نوکری آنها را کردند، اعتنا نکرده و رهایشان کردند، ادامه داد: آنها با تمام شرط و شروطی که برای ما تعیین کردند تا تمام منافع ما را نگیرند از دشمنی خود دست نمی‌کشند چرا که با ماهیت نظام و مردم ما مشکل دارند، آنها می‌خواهند ما را از تمام قدرت و عزتی که در این مدت به دست آورده ایم پایین بکشند و تبدیل به نوکر خود کنند. باید در تمام عرصه‌ها مراقب نفوذ دشمن و استحاله شدن کشور و انقلاب بود.
می‌گوییم نمی‌توانیم
چون عده‌ای از واردات سود می‌برند
همچنین علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس به کیهان گفت: همان طور هم که قبلا مقام معظم رهبری اشاره داشتند ما الان در پیچ مهم تاریخی به سر می‌بریم که به نظرم وضعیت اقتصادی ما در این پیچ مهم و تعیین‌کننده است، چرا که کشور در بسیاری از صحنه‌ها علی رغم فراز و فرودی که داشته است حضور خوب و رو به جلویی داشته است از پیشرفت‌های علمی تا حمایت از مظلومین و جبهه مقاومت و کسب اقتدار  و عزت بین‌المللی در راستای منافع اسلام اما همچنان بعد از انقلاب در اقتصاد دچار مشکل هستیم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه باید تکلیف خودمان را با خود روشن کنیم که آیا اقتصاد ما سوسیالیستی است یا امپریالیستی و لیبرالی، افزود: «بعد از این  همه مدت سردرگم هستیم و دنبال بانک بدون ربا نرفته‌ایم، بانک‌های ما برای 16 میلیون وام 170 میلیون سپرده و وثیقه و ضمانت می‌خواهند. این اشکالات در اقتصاد ما وجود دارد و بانک‌ها مانند موریانه اقتصاد را می‌بلعند. امروز بر روی پله آخر پیچ تاریخی، مشکل ما هنور اقتصادی است و برای جلوگیری از نفوذ دشمن باید از این مسائل شروع کرد. 28 میدان مشترک نفتی و گازی داریم که همه دارد غارت می‌شود اما باز می‌گوییم نمی‌توانیم و آن دکل گم شد و فلان! در سواحل مکران ظرفیت 68 میلیون تن وجود دارد اما در حال حاضر 6 میلیون تن است. ظرفیت‌های مغفول مانده‌ای در عرصه‌های کشاورزی، زمین و معادن و... وجود دارد.
 خسروی ادامه داد: دولت باید به صدا و سیما پول کافی بدهد تا حق نداشته باشد کالاهای خارجی را تبلیغ کند و بگوید بودجه ندارم و باید نیروهایم را بچرخانم. هر کانالی که تماشا می‌کنی اثر سوئی در فرهنگ جامعه می‌گذارد. یک دفعه برای همیشه کشور بایستد و غیر از تکنولوژی و آن چیز که مورد نیاز است، وارد کشور نکند. اگر هر قشری هم از واردات منفعت می‌برد دولت مانع منفعت آنها و ضرر ملت شود. ما یک متر چادر مشکی نمی‌توانیم تولید کنیم چون برای ذینفع آن نمی‌صرفد، کارخانه‌های مورد نیاز را به کار نمی‌اندازیم چون عده‌ای منافعشان به خطر می‌افتد، خودروهای خارجی وارد می‌کنیم و به صنعت داخلی ضرر می‌زنیم، کار به جایی رسیده که به دلیل منافع عده‌ای، میوه‌های ما هم خارجی است و به اسم تولید داخل عرضه می‌شود.  باید یک جا در برابر این‌ها بایستیم.
عملکرد خوش‌باوران
پنجره نفوذ دشمن است
علیرضا سلیمی دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار کیهان گفت: فرمایش حضرت آقا منشأ قرآنی دارد، طبق آیه شریفه «وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا» خدای متعال این اجازه را نمی‌دهد که دشمنان به مومنین سلطه داشته باشند و این از اصول مسلم است و باید در بخش‌های مختلف برای نفوذ دشمن مانع ایجاد شود. نکته اول در این رابطه این است که باید بدانیم که دشمن پیوسته دشمن است. گاهی لایه‌ای از خوش‌باوری در کشور دیده می‌شود، عملکرد خوش‌باوران باعث طمع دشمن می‌شود که به آن به عنوان پنجره نفوذ خود می‌نگرد. نکته دوم این است که برای جلوگیری از نفوذ باید در توجه به فرهنگ و تولیدات فرهنگی جدی باشیم و در عرصه اقتصادی نیز تمام مقدرات کشور را در اختیار بیگانگان قرار ندهیم چرا که طبق شواهد تاریخی غرب همیشه به دنبال سلطه اقتصادی بوده همان‌طور که در قراردادهایی مثل وثوق‌الدوله گلستان یا کنسرسیوم نفتی در زمان پهلوی دوم نشان داده است.
سلیمی با بیان اینکه بازار ایران بزرگ است و سلطه اقتصادی غرب باعث تحقیر کشور می‌شود چرا که آنها به دنبال زیر سؤال بردن عزت ما هستند، ادامه داد: در عین حال که رابطه وجود دارد نباید بازار مسلمین را در اختیار دوباره جریان سلطه و بیگانگان قرار داد. مگر خیانت کارکنان و کارفرمایان سفارت انگلیس در فتنه 88 روشن نشد؟ دشمن لحظه‌ای از دشمنی با ما دست نمی‌کشد. باید در برابر اقدامات کسانی که نشان داده‌اند از پشت اهل خنجر زدن هستند احتیاط داشته باشیم. مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود مبادا که ما چند بار این مسائل را تجربه کنیم و باز متضرر شویم. همه دستگاه‌ها از جمله مجلس و دولت و قوه قضائیه باید در این مورد حساس باشند و با قوانین درست و نظارت غافل نشوند.
وی با بیان اینکه مجلس نباید منفعلانه عمل کند و تماشاچی میدان باشد، اگر مجلس دولت فرموده داشته باشیم آسیب جدی می‌بینیم، ادامه داد: تدبیر اقتضا می‌کند که دولتمردان برای جلوگیری از نفوذ و برنامه دشمن جدی باشند چرا که عده‌ای با ادعاها و شعارهای دهان پرکنی مانند جامعه جهانی به دنبال خدشه‌دار کردن و به تاراج بردن استقلال ملت هستند که در این مدت با زحمات فراوان و خون‌ها به دست آمده است.  دامن استکبار برچیده شده است اما عده‌ای روشنفکرنما به اسم روشنفکری به دنبال بازگرداندن دوباره گدایی و وابستگی کشور هستند. این عده سه دسته اند؛ یا فرصت‌طلبند که در انقلاب نقش داشتند و حالا به دنبال منافع خودشان می‌گردند، یا وادادگان سیاسی‌اند که بطور کل همه چیز را در غرب می‌بینند و یا پایگاه اجتماعی ندارند، عده‌ای که ضعف پایگاه اجتماعی دارند، کاسه گدایی به سمت غرب دراز می‌کنند، ملت مراقب اینها باشد.