kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
هشدار بی‌سابقه انصارالله

مردم عربستان از مراکز نظامی فاصله بگیرند به شهر نجران حمله می‌کنیم

جنبش انصارالله یمن در هشداری بی‌سابقه ضمن درخواست از مردم عربستان برای دوری از مراکز نظامی، از ورود قریب‌الوقوع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به شهر مرزی نجران عربستان خبر داد.

  «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در مصاحبه با تسنیم از ملت و رهبر ایران برای اعلام همبستگی با مردم یمن تشکر کرد و گفت: «از ایستادگی ملت و رهبر ایران در کنار ملت یمن قدردانی می‌کنیم.»  وی با امن اعلام کردن شهر صنعا، تاکید کرد، «دشمن همواره میزان تلفات خود را  بطور دقیق اعلام نمی‌کند اما تلفات آنان تاکنون بسیار سنگین بوده است.»
«الحوثی» در این مصاحبه از ورود قریب‌الوقوع ارتش وکمیته‌های مردمی به شهر مرزی نجران عربستان خبر داد و به ساکنان مناطق مرزی توصیه کرد که از مناطق درگیری و پایگاه‌ها و تجمعات نظامی سعودی‌ها دوری کنند. وی در این مورد گفت: «من به برادرانم در شهرهای نجران، جیزان و عسیر توصیه می‌کنم که از مناطق درگیری و پایگاه‌ها و تجمعات نظامی سعودی‌ها دور شوند و این برای حفظ سلامتی آنان است، ساکنان این شهرها برادران ما هستند و مایل نیستیم آسیب ببینند.» انقلابیون یمن تاکنون پایگاه‌های زیادی را در جنوب عربستان هدف قرار داده‌اند اما بنابر اظهارات مقامات انصارالله، شهر نجران در عربستان باید به زودی شاهد دخالت همه جانبه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن باشد.
 در همین ارتباط، منابع نظامی یمن اعلام کردند که واحد موشکی ارتش این کشور سه فروند موشک «اسکاد» را به اهداف نظامی عربستان در منطقه جیزان در جنوب عربستان شلیک کردند.
 براساس این گزارش، هر سه فروند موشک‌های شلیک شده به اهداف خود اصابت کرده و یکی از آنها فرودگاه بین‌المللی «ملک عبدالله» را هدف قرار داده است. این فرودگاه پس از اصابت موشک دچار آتش‌سوزی شد.
همکاری آل سعود
 و آمریکا با القاعده
از سوی دیگر، یک پایگاه آمریکایی در گزارشی با انتقاد از حملات  آل‌سعود و حامیان این کشور به یمن تاکید کرد که این حملات سبب تقویت القاعده در این کشور شده است. در گزارش «دیلی‌بیست» با عنوان «جنگ مورد پشتیبانی آمریکا در یمن القاعده را تقویت می‌کند»، آمده است: «مقامات دفاعی آمریکا تأیید می‌کنند که جنگ مورد پشتیبانی آمریکا در یمن القاعده را در آنجا تقویت کرده است که این تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا است. به گفته مقامات آمریکایی تروریست‌های القاعده در شبه جزیره عرب پس از ماه‌ها حمایت آمریکا از مداخله سعودی در یمن، اکنون در حال نزدیک شدن(تسلط) به شهر بندری جنوبی عدن هستند.»
«دیلی بیست» در ادامه درباره حمایت‌های واشنگتن از ریاض در حملات نظامی به یمن نیز نوشت: «ارتش آمریکا با ارائه کمک‌های اطلاعاتی، سوخت‌رسانی به هواپیماهای کشورهای عربی و همچنین محاصره دریایی و هوایی یمن، در حال حمایت از حملات عربستان سعودی علیه حوثی‌ها است.»