kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۶۴۳
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸

اسماعیل هنیه: جنگ بعدی با اسرائيل جنگ‌ آزادی فلسطین است

معاون ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد، جنگ آینده با رژیم صهیونیستی با جنگ‌های قبلی متفاوت بوده و جنگ‌ آزادی فلسطین خواهد بود.

«اسماعیل هنیه» طی سخنانی اعلام کرد، مقاومت در غزه نسبت به جنگ 51 روزه بسیار قوی‌تر شده است و جنگ آینده با تل‌آویو منجر به آزادسازی سرزمین فلسطین خواهد شد.
به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری «الرساله»، هنیه در مراسم رونمایی از کتاب «محمود الزهار» از رهبران حماس درباره خاطرات رزمندگان فلسطینی در جنگ اخیر گفت:‌«همه فرزندان ما در جنگ قهرمان بودند و این جنگ از سخت‌ترین جنگ‌هایی بود که پشت سر گذاشتیم و در آن پیروز شدیم.»
وی افزود:‌«در جنگ آینده مقاومت در کرانه باختری نیز پیروز خواهد شد و هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با نیروهای اسرائیلی مانعی برای مقاومت نیست.»
تلاش محمود عباس
 برای موروثی کردن قدرت
خبر دیگر اینکه طبق اطلاعاتی که از دفتر رئيس سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین به بیرون درز کرده است، محمود عباس رئيس این تشکیلات برای سلطه هرچه بیشتر بر سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و جنبش فتح درصدد موروثی کردن قدرت است.
براساس برنامه جدیدی که محمود عباس تدارک دیده قرار است پس از استعفای 10 نفر از اعضای کمیته اجرایی، افراد مورد نظر محمود عباس جایگزین آنها شوند تا تسلط بر سازمان آزادی‌بخش کامل شود.
گفتنی است اخیراً محمود عباس و 10 نفر از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین از سمت خود استعفا کردند در حالی که خبر استعفای برخی از آنان برای برخی طرف‌ها کاملا غیرمنتظره بود.
سایر رویدادها
* نظامیان رژیم صهیونیستی 11 شهروند فلسطینی را در غرب بیت‌لحم بازداشت کردند.
* یک گروه دانشجویی حامی فلسطین شمار دانشگاه‌هایی را که تحت پوشش فعالیت‌های ضداسرائیلی قرار داده است را به بیش از 150 عدد رساند.
* جمع کثیری از سازمان‌ها و سندیکاهای غیردولتی در برزیل مخالفت خود را با انتصاب سفیر جدید رژیم صهیونیستی در این کشور اعلام کردند.
* سازمان آب نوار غزه در گزارشی اعلام کرد که 120 هزار نفر از ساکنان این منطقه از نبود آب آشامیدنی رنج می‌برند.