kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
هاشمی رفسنجانی در دیدار سیدعمار حکیم:

با ورود نیروهای مردمی شعله‌های جنایت داعش به خاموشی گرایید

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از بزرگان مذاهب، گروه‌های سیاسی و حتی روسای قبایل و عشایر عراق انتظار می‌رود که در گفتار و رفتار بر عوامل تقویت همدلی و همکاری، تأکید کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  روز گذشته در دیدار حجت‌الاسلام سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای عراق، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در عراق را توطئه برنامه‌ریزی شده دشمنان اسلام خواند و گفت: از بزرگان مذاهب، گروه‌های سیاسی و حتی روسای قبایل و عشایر عراق انتظار می‌رود که در گفتار و رفتار بر عوامل تقویت همدلی و همکاری، تأکید کنند.
وی با تأکید بر ضرورت تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و عراق، افزود: خواسته ملت‌های ایران و عراق افزایش سطح همکاری‌هاست که بالطبع دولت‌ها باید در این راستا برنامه‌ریزی و اقدام کنند.
هاشمی رفسنجانی وجود عتبات عالیات در چهار شهر عراق را دلیلی برای تمایل و توجه شیعیان به آن کشور دانست و ابراز داشت: دولت‌های سنی منطقه هم نباید نگران باشند، چون روابط ملت‌های ایران و عراق قلبی است و  ناامنی‌ها باعث نگرانی‌ آنها می‌شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، همکاری و حمایت نیروهای نظامی و انتظامی عراق از نیروهای مردمی را برای سرکوب و یا حداقل برای جلوگیری از پیشروی داعش مهم و مؤثر دانست و گفت: اگر فداکاری‌های نیروهای مردمی نبود، دامنه تهدیدات داعش گسترده می‌شد و از روزی که مردم، وارد جنگ علیه تروریست‌ها شدند، شعله‌های جنایات داعش به خاموشی گرایید.
به گزارش فارس در این دیدار  نیز حجت‌الاسلام سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق با ارائه گزارشی از اوضاع امنیتی عراق و وضعیت داعش، اظهار داشت: با ورود نیروهای مردمی و آموزش آنها، کم‌کم عقب‌نشینی گروه تروریستی داعش شروع شده است.
شمخانی در دیدار با سیدعمار حکیم
سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق  روز گذشته با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.
شمخانی در این دیدار با اشاره به لزوم گسترش خدمات‌رسانی به مردم رنج دیده در کنار عزم جدی برای مقابله با تروریسم گفت: آمریکا به دنبال نابودی داعش نیست، بلکه به عنوان ابزار تبلیغاتی برای مشروعیت بخشی به نفوذ بلندمدت خود در خاورمیانه و کشورهای اسلامی از آن بهره می‌برد و در همین راستا نیز باید دولت و ارتش عراق تمام ظرفیت‌های خود به ویژه نیروهای مردمی را برای ریشه‌کن‌سازی خطر این تهدید منطقه‌ای به کار گیرد.
سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت مقام معظم رهبری و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم تکفیری و برقراری امنیت در عراق  تاکید کرد ‌: عراق با پیروزی نهایی در برابر گروه‌های تروریستی، مسیر پیشرفت و توسعه و خدمات‌رسانی به مردم را با سرعت بیشتری طی خواهد کرد و در این مسیر از همکاری و تعامل به ویژه با کشورهای همسایه خود استقبال می‌کند.