kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴
با امضاء طومار و تجمع صورت گرفت

اعتراض خانواده‌های شهدا و ایثارگران اهر به برگزاری رقص مختلط در جشنواره تئاتر

جمع کثیری از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اهر رقص مختلط در جشنواره تئاتر ارسباران را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در پی رقص مختلط در یکی از صحنه‌های تئاتر خیابانی در جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، ائمه جماعات مساجد اهر و بسیجیان با امضا و ارسال طوماری به استاندار آذربایجان شرقی ضمن محکوم کردن این عمل غیراسلامی، این ابتذال فرهنگی را محکوم و خواستار برخورد قاطعانه با مسببان آن شدند.
در این طومار آمده است؛ در جریان برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه در شهر اهر، نه تنها ارزش‌های اسلامی رعایت نشده است بلکه عوامل اجرایی جشنواره در قالب هنر تئاتر با کمال بی‌شرمی و وقاحت تمام، ارزش‌های اسلامی و انقلابی را زیر پا گذشته و در روز روشن و در مقابل دیدگان همه، مبادرت به برگزاری رقص مختلط زن و مرد نموده و بدینوسیله حرمت احکام اسلامی را شکسته‌اند و قلوب مومنین و خانواده‌های شهدا را جریحه‌دار نموده‌اند. تاسف‌بارتر اینکه این حرکت ضد فرهنگی با نام توسعه فرهنگی در منطقه صورت می‌گیرد و حمایت مسئولین فرهنگی را هم در پشت سر خود دارد.
این طومار می‌افزاید: متاسفانه جریان مشکوکی در شهر اهر وجود دارد که در دستگاه‌های فرهنگی شهر نفوذ کرده و با همراه نمودن مسئولین با افکار مسموم خویش، چنین صحنه‌های وقیحی را به وجود می‌آورند. جریانی که به صورت علنی در نشریه‌های نوشتاری و فضای مجازی به عادی‌سازی و شکستن قبح این‌گونه مفسده‌های فرهنگی قلم‌فرسایی می‌کند و سعی دارد تا با تقلید از فرهنگ بیگانه با ارزش‌های اسلامی بستیزد.
لذا ما جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و امت مسلمان اهر ضمن اعتراض شدید و محکوم کردن این اقدام شنیع و حرکت شیطنت‌آمیزی که در خلال برگزاری این جشنواره صورت گرفته است از آن مقام محترم، اکیدا خواستار برخورد شدید با عاملان این اسلام‌زدایی و حرمت‌شکنی آشکار می‌باشیم.
با توجه به اینکه در موارد قبلی مانند برگزاری کنسرت‌های موسیقی مبتذل از سوی مسئولین امر اقدام موثر صورت نگرفته است، لذا اعلام می‌نماییم در صورت عدم برخورد موثر با مسببان این حرمت‌شکنی، بر اساس وصیت‌نامه رهبر کبیر انقلاب اسلامی، جوانان مومن به وظیفه شرعی و انقلابی خویش عمل خواهند کرد.
بر اساس این گزارش، دیروز جمعی از خانواده‌های معظم شاهد، ایثارگران، بسیجیان و نیروهای ارزشی در حضور امام جمعه و مسئولان شهرستان ضمن حضور در مسجد صاحب‌الامر اهر (حاج معین) و تحصن در این مسجد خواستار برخورد با هنجارشکنان و عاملان این حرکت غیرفرهنگی و غیراسلامی شدند.
حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده امام جمعه اهر نیز با محکوم کردن این حرکت‌های ضد ارزشی و دینی و با اشاره به رقص مختلط زن و مرد در ملأ عام خواستار رسیدگی جدی و برخورد قانونی با هنجارشکنان شد.