kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در پاسخ به سؤال کیهان:

رفع نیازهای فرودگاهی ربطی به توافق نداشت

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: ما در زمان تحریم‌ها منتظر نتایج توافق نماندیم و تمام تجهیزات فرودگاهی به جز رادارها را از بهترین برندهای جهان خریداری کردیم.

رحمت‌الله مه‌آبادی در یک نشست خبری درپاسخ به سؤال خبرنگار کیهان که پرسید پس از توافق وین کدام تجهیزات فرودگاهی تحریم شده را خریداری کرده‌اید اظهار کرد: ما پیشرفته‌ترین تجهیزات فرودگاهی را از بهترین برندها با توان مدیریتی‌مان خریداری کردیم و به اتفاقاتی که در مذاکرات می‌افتاد، دل نبستیم. با دانش و توان خود بعضی تجهیزات را در داخل ساختیم. مهم‌ترین ابزارها و سیستم‌های امنیتی را از بهترین برندها خریداری کردیم و به‌جز رادار، همه تجهیزات را تأمین کردیم. البته تحریم مشکلات زیادی را برای ما بوجود آورده است.
وی با بیان اینکه هیچ دولتی در حمل و نقل هوایی موفق نبوده است گفت: دو غفلت بزرگ تاریخی در صنعت هوانوردی داشته‌ایم که یکی منابع انسانی و دیگری خدمت‌رسانی به مردم بوده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاهی کشور افزود: غفلت اول ما را با بحران مدیریت و نیروی انسانی کارآمد مواجه کرده و به دنبال برون‌رفت  از غفلت دوم و بهبود خدمات‌رسانی به مردم هستیم.
مه‌آبادی درباره هزینه‌هایی که برای تجهیز فرودگاه‌ها صورت خواهد گرفت گفت: 250 میلیارد تومان برای تجهیزات کمک ناوبری، ارتباطی و راداری، 390 میلیارد تومان برای 60 طرح توسعه و بهسازی فرودگاهی و 130 میلیارد تومان برای تجهیزات فرودگاهی اختصاص داده شده است.
وی درباره وضعیت خدمات‌رسانی فرودگاه‌ها اظهار کرد: فرودگاه‌های امام(ره)، مهر‌آباد و مشهد و مرکز استان‌ها در شرایط زرد قرار دارند که با ادامه بی‌توجهی به وضعیت آنها به شرایط قرمز می‌رسند. مه‌آبادی وضعیت فرودگاه‌های اقماری را سبز دانست و ادمه داد: فرودگاه امام(ره) تنها فرودگاه سودآور کشور است.
وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی به حجاج در فرودگاه امام(ره) بهبود پیدا کرده افزود: 1/5 میلیارد تومان برای افزایش 1200 متری ترمینال فرودگاه امام(ره) هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به رشد 90 درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران ادامه داد:‌ البته دیگر رشدی نداریم و این رشد منفی شده و پیش‌بینی می‌کنیم به کمتر از نصف برسد.
مه‌آبادی تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران را 950 پرواز اعلام کرد و افزود: کل پروازهای داخلی، بین‌المللی و عبوری در 24 ساعت به 1700 مورد می‌رسد. وی دلیل کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران را اقدامات ترکیه در مقابله با داعش و دیگر مخالفان سیاسی این کشور اعلام کرد.
مه‌آبادی با بیان اینکه ایرلاین‌ها 650 میلیارد تومان به شرکت فرودگاه‌های کشور بدهکارند گفت: برخی شرکت‌ها بدهی خود را پرداخت نمی‌کنند اما تجارت بیرونی دارند.
همچنین باقریان معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور در پاسخ به این سؤال که چرا با ایجاد یک مشکل در باند فرودگاه امام، پروازهای این فرودگاه برای یکی دو ساعت متوقف شد گفت: امکان استفاده از باند اضطراری وجود نداشت این اتفاق برای اولین بار در 10 سال گذشته رخ داده است.