kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۵۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
حبیبی:

تعجیل در تصویب برجام خلاف احتیاط است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با گله از برخی مسئولان که برای تصویب برجام عجله دارند تاکید کرد: تعجیل در تصویب برجام خلاف احتیاط است.


محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، اظهار داشت: تصویب جمع‌بندی مذاکرات وین باید فرآیند مسیر قانونی خود در داخل را طی کند و برای مردم و نهادهای قانونی به‌طور شفاف معلوم شود ما قرار است چه چیزی بپذیریم و در این پذیرش داده‌ها و ستانده‌های ما چیست؟
وی تصریح کرد: وقتی هنوز کنگره آمریکا در پذیرش برجام دهها ابهام و پرسش مطرح کرد و معلوم نیست بپذیرد یا نپذیرد، پذیرش ما در ایران در مورد «برجام» چه فایده‌ای دارد.
 حبیبی افزود: باید معلوم شود آیا خطوط قرمز نظام و نیز مصوبه مجلس در حفظ دستاوردهای هسته‌ای در برجام رعایت شده است؟
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: ما با یک متنی روبرو هستیم که کاملاً شفاف نیست، تفسیرپذیر است حتی در گزارش کری به سنا و کنگره و نیز طرح پرسش‌های مطرح در این دو نهاد در مورد جمع‌بندی مذاکرات تفاسیر متفاوت و متضادی بین خود آمریکاییها مطرح است. لذا باید در این مورد فوق‌العاده محتاط بود.
وی  ابراز داشت: حق تحفظ تنها راه معقول با بررسی برجام و نیز قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است. در جایی که خط قرمز ما رعایت نشده هیچ دلیلی برای پذیرش این دو سند وجود ندارد.
به گزارش فارس حبیبی تاکید کرد: تعجیل در پذیرش با تصویب برجام و ذوق‌زدگی در خصوص برخی امتیازات کسب شده معنا ندارد. ما باید وحدت ملی و انسجام اسلامی خود را حفظ کنیم و در تصمیم‌سازی در این امر حیاتی اولاً تابع تصمیم نهادهای ذی‌ربط و ثانیاً تابع نظر مقام معظم رهبری به عنوان فصل‌الخطاب باشیم.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد علت عدم اجرای حکم مهدی هاشمی تصریح کرد: احکام قضایی باید اجرا شود و کسی نمی‌تواند مانع اجرای قطعی احکام شود.