kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۴۹۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأكيد كرد

لزوم اجماع فعالان فضای مجازی در حوزه دین و معارف اسلامي

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعه‌المصطفی(ص) العالميه، بر لزوم اجماع فعالان فضای مجازی در حوزه دین و معارف اسلامي تأكيد كرد و گفت: فضاي مجازي تريبوني براي ترويج اسلام حقيقي قرار گيرد.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، نهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعهًْ‌المصطفی(ص) العالميه صبح امروز، 11 مردادماه با موضوع «المصطفی و افق‌های فرارو» با حضور آیت‌الله اعرافی، ريیس جامعهًْ‌المصطفی(ص) و ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دیگر شخصیت‌های کشوری در قم آغاز به کار کرد.
ابراهیمی‌ترکمان، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در سخناني ضمن ابراز علاقه و اشتیاق خود نسبت به همکاری و تعامل سازنده با جامعهًْ‌المصطفی(ص) العالميه، گفت: سال گذشته در هشتمين دور اين اجلاس، در رابطه با افزایش ارتباط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با نمایندگان جامعهًْ‌المصطفی(ص)العالميه در داخل و خارج از کشور تأكيد شد، كه تاكنون اين مهم اجرا و عملياتي شده است.
وی عضو شوراي انقلاب فرهنگي تأكيد كرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سال گذشته، با 5 کشور توافق‌نامه‌ فرهنگی که از بالاترین اسناد قانونی به شمار می‌آید، امضا کرده است، در این توافق نامه‌ها، بندهای آموزشی گنجانده شده که ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت‌های جامعةالمصطفی ایجاد می‌کند.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی يادآور شد: از ديگر مواردي كه در هشتمين اجلاس سراسری مدیران و نمایندگان جامعهًْ‌المصطفی(ص) العالميه قول مساعدت و همكاري آن را داده‌ بوديم، بحث اعزام مبلغ بود كه امسال اجرايي شد.
ابراهیمی‌ترکمان با تأكيد بر اجماع فعالان فضای مجازی در حوزه دین و معارف، گفت: ما با رصد حوادث منطقه و سوء استفاده‌هايي كه از فضاي مجازي براي ترويج تفكر تكفيري صورت مي‌گيرد، در مي‌يابيم كه اجماع فعالان فضای مجازی در حوزه دین و معارف نقش مهمی در توسعه و ترويج اسلام ناب محمدي (ص) خواهد داشت. بايد دست به دست هم دهيم تا اين فضا با تأثيرگذاري عميقي همراه باشد.