kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
جلیلی:

فشار آمریکا برای تعطیلی مرکز فردو به علت ناتوانی در بمباران آن است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی تاکید کرد: اگر امروز آمریکا برای تعطیلی مرکز هسته‌ای فردو ایران فشار می‌آورد به علت این است که نمی‌تواند آن را بمباران کند.

سعید جلیلی در همایش «گفتمان انقلاب اسلامی فرصت‌ها و تهدیدها» که با حضور مردم نهاوند در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: برابر معاهده ان‌پی‌تی، غنی‌سازی هسته‌ای حق مسلم اعضا است و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را از ایران سلب کند.
وی افزود: در بحث نیروگاه فردو و در شرایطی که این مرکز تحت نظارت بازرسین آژانس و دوربین‌های آن قرار دارد، آمریکا و سایر اعضا گروه ۱+۵ برای تعطیلی آن پافشاری می‌کنند و این  موضوع مطرح است که اعلام کرده‌اند این مرکز در زیر کوه قرار دارد و نمی‌توانیم آن را بمباران و نابود کنیم.
جلیلی با بیان اینکه آیا با چنین شرایطی به این دشمن می‌توان اعتماد کرد و روی حرف و قول او حساب باز کرد،گفت: کسانی که امروز قدرت سلاح هسته‌ای جهان را در دست دارند همان دشمنانی هستند که در طول هشت سال دفاع مقدس تمام امکانات و تجهیزات خود را در اختیار صدام و کشور عراق قرار دادند تا ایران اسلامی را نابود کنند. نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: ماهیت رژیم استکباری زیاده‌خواهی و زورگویی است و اینکه مقام معظم رهبری در موضوع مذاکرات هسته‌ای بارها می‌فرمایند دشمن بدعهد، کینه‌جو و غیر قابل اعتماد است توهم نیست بلکه بر اساس تجربه، واقعیات و رفتارهای گذشته آنها با ملت ایران است.
وی با اشاره به اینکه گروه ۱+۵ به ایران فشار می‌آورند و با بیان اینکه چرا وقتی هنوز نیروگاه ندارید به دنبال سوخت هسته‌ای هستید، ادامه داد: در حالی که همین مدعیان اجازه تأمین سوخت راکتور تحقیقاتی تهران که فعالیت آن می‌تواند داروی یک میلیون بیمار را تولید کند به ایران نمی‌دهند.
عضو شورای راهبردی سیاست خارجی ایران عنوان کرد: عاملی که امروز دشمن و در راس آنان آمریکا را در مقابل ملت ایران به شکست و درماندگی کشانده، اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) است که این اندیشه باعث شده انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان هم پیشرفت و هم تکثر کند و یک الگوی مشخص برای سایر کشورهای جهان باشد. جلیلی ادامه داد: امروز اقتدار و عزت ایران باعث شده شش وزیر امور خارجه کشورهای برتر جهان تمام کارهای خود را رها کنند و به دنبال مسائل هسته‌ای ایران باشند.
عضو شورای راهبردی سیاست خارجی ایران عنوان کرد: آمریکا در هر کجای جهان خواست اهداف خود را پیاده و عملی کرد، اما در مقابل ایران موفق نمی‌شود و پی‌درپی شکست می‌خورد. جمهوری اسلامی ایران می‌ماند و روز به روز قدرتمند‌تر می‌شود تا جایی که اراده خود را به آنان تحمیل می‌کند.
جلیلی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند ما به آمریکایی‌ها بی‌اعتماد هستیم و برای این حرف هم دلایل روشن داریم، گفت: نگاهی به گذشته نشان می‌دهد کسانی که به آمریکا اعتماد کردند و با آنها مسامحه کردند چه نتیجه‌ای عاید آنها شد. نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی اظهار داشت: اولین گزینه آمریکا علیه ملت ایران گزینه نظامی بود که در طول هشت سال دفاع مقدس نتیجه‌ای از آن نگرفت و تودهنی محکم ملت ایران که هرگز از اصل مبارزه خود علیه دشمن دست نمی‌کشند را به یاد دارد. به گزارش مهر نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی در پایان تاکید کرد: جنگ‌های گروه‌های تکفیری با اسم اسلام در منطقه یکی دیگر از نقشه‌های شوم دشمنان برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران است.