kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۹۹۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹

رحیم پور ازغدی در اختتامیه مسابقه کاریکاتور داعش(اخبار ادبی و هنری)

مراسم اختتامیه مسابقه کاریکاتور داعش فردا یکشنبه 10 خرداد از ساعت 18 با سخنرانی حسن رحیم پور ازغدی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
سید مجتبی نوریان مدیر ارتباطات و امور رسانه بنیاد فرهنگی روایت، در گفت‌وگو با کیهان ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: هنرمندان کاریکاتوریست از 43 کشور دنیا هزار و 72 اثر را به دبیرخانه این مسابقه ارسال کرده‌اند.202 نفر از شرکت‌کنندگان ایرانی و سپس اندونزی با 22 هنرمند، برزیل با 17 هنرمند، چین با 15 هنرمند و ترکیه هم با 15 هنرمند بیشترین تعداد شرکت‌کننده را داشتند .
وی ادامه داد: داوری آثار روز 11 اردیبهشت توسط محمدحسین نیرومند، مازیار بیژنی و دبیر مسابقه سیدمسعود شجاعی طباطبایی انجام گرفت. برای آثار برگزیده بخش‌های کارتون و کاریکاتور چهره جوایزی را در نظر گرفتیم که از نفرات اول تا سوم هر بخش به ترتیب هزار و500 دلار، هزار دلار و 700 دلار تعلق می‌گیرد و به شش اثری که شایسته تقدیر شدند، 500 دلار در نظر گرفته شده است.
مدیر ارتباطات و امور رسانه بنیاد فرهنگی در ادامه گفت: نمایشگاه آثار برگزیده در فرهنگسرای بهمن و فرهنگسرای ارسباران و مجتمع فرهنگی هنری اسوه تا 10 خرداد برپا خواهد بود .همچنین آثار برگزیده در کشورهای سوریه، عراق و لبنان به نمایش گذاشته می‌شود و در حال پیگیری هستیم که این آثار را در سایر کشورها به نمایش بگذاریم. ناجی بناجی از هنرمندان کاریکاتوریست مراکشی مهمان ویژه مراسم اختتامیه مسابقه بین المللی کاریکاتور داعش است که شنبه نهم خرداد به تهران سفر می‌کند .