kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴

حمله وحشیانه گروه‌های نژادپرست به تجمع مخالفان اسلام‌هراسی در انگلیس و استرالیا

حمله گروه‌های نژادپرست به تظاهرات مخالفان اسلام‌هراسی و نژادپرستی در استرالیا و انگلیس به خشونت و در نهایت مداخله پلیس منجر شد.



روز یکشنبه گروه‌های مخالف نژادپرستی و اسلام‌هراسی در شهرهای مختلف استرالیا تظاهرات کردند. این تظاهرات اما  با حمله وحشیانه گروه‌های نژادپرست و اسلام‌ستیز به خشونت کشیده شد.
 اگرچه پلیس استرالیا تلاش کرد تا نژاد‌پرستان و گروه‌های مخالف نژادپرستی را از هم جدا کند اما، بنابر برخی گزارش‌ها شماری از طرفین در این درگیری‌های شدید مجروح شدند.
«کلر فستر»، سازمان‌دهنده راهپیمایی علیه تظاهرات اسلام‌ستیزان در سیدنی تأکید کرد که جنبش «استرالیا را پس بگیرید» یک جنبش نژادپرستانه و تفرقه‌افکن است.
در انگلیس نیز همزمان با استرالیا معترضانی که نسبت به تظاهرات ضداسلامی جنبش پگیدا در انگلیس اعتراض داشتند در مرکز لندن با نیروهای پلیس درگیر شدند.
به گزارش تسنیم، درگیری‌ها هنگامی به وقوع پیوست که گروهی از معترضانی که ماسک به صورت داشتند سعی کردند با حامیان گروه نژادپرستی پگیدا مقابله کنند.
معترضان در حالی علیه این گروه ضد اسلامی شعار سر می‌دادند که پلیس سعی داشت جمعیت را کنترل کند.
پگیدای انگلیس شاخه این جنبش آلمانی است که از اکتبر 2014 راهپیمایی‌هایی را در ضدیت با اسلام در شهرهای آلمان برگزار کرده است.
 اسلام‌هراسی در غرب طی ماه‌های گذشته و به بهانه حمله تروریستی به مجله شارلی ابدو و  اقدامات جنایتکارانه داعش  افزایش پیدا کرده است. اما با این وجود نتایج تحقیقاتی که خود غربی‌ها انجام داده‌اند نشان می‌دهد، گرایش به اسلام نه تنها در غرب بلکه در تمام دنیا به شدت افزایش یافته است.