kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲

اکثریت صهیونیست‌ها اسرائیل را طرف بازنده جنگ 51 روزه می‌دانند(خبر ویژه)

با آشکار شدن هرچه بیشتر حقایق درباره شکست اسرائیل در جنگ اخیر، نتایج تحقیقات مختلف حاکی از کاهش آمار صهیونیست‌هایی است که اسرائیل را پیروز جنگ غزه می‌دانستند.


به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، بر اساس نتایج تحقیقات صورت گرفته در جریان جنگ 51 روزه اخیر در غزه و مقایسه آن با تحقیقات صورت گرفته در هفته جاری توسط موسسه مطالعات امنیت داخلی، می‌توان نتیجه گرفت شمار صهیونیست‌هایی که فکر می‌کردند ارتش رژیم صهیونیستی برنده جنگ غزه بوده است کاهش چشمگیری داشته و در مقابل، معتقدان به پیروزی حماس افزایش قابل توجهی
 پیدا کرده‌اند.
نتایج این نظرسنجی‌ها که در میان قشر بزرگسال جامعه صهیونیستی صورت گرفته نشان می‌دهد در جولای (تیر) سال 2014 یعنی در حین جنگ 51 روزه غزه، 71 درصد از اسرائیلی‌ها فکر می‌کردند که اسرائیل برنده جنگ غزه خواهد بود. یک ماه پس از این نظرسنجی در تحقیق صورت گرفته دیگری در ماه آگوست 2014، آمار طرفداران اسرائیل به شدت کاهش یافت و به 51 درصد رسید و اکنون در جدیدترین نظرسنجی انجام شده در هفته جاری، آمار طرفداران اسرائیل با کاهش دوباره به 46 درصد رسیده است.
به گزارش خبرگزاری قدس، این نظرسنجی در حالی است که در جریان جنگ 51 روزه غزه، گروه‌های مقاومت فلسطین حملات و بمباران رژیم صهیونیستی در نوار غزه را با شلیک گسترده موشک پاسخ داد و خسارت‌های بسیاری را به این رژیم وارد کرد. رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه هیچ دستاوردی به دست نیاورد و بسیاری از مقامات نظامی و سیاسی صهیونیست با اذعان به این موضوع، شکست جنگ غزه را پذیرفته‌اند.