kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹

اختصاص یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام درمانی گیلان

با آغاز طرح تحول نظام سلامت حدود یک هزار میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان اختصاص یافته است.
 رشت- خبرنگار کیهان:

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان این مطلب اظهار کرد: با اختصاص این اعتبار، به دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار گرفت که از مهمترین آنها، اتمام پروژه مرکز آموزشی درمانی کودکان 17 شهریور رشت بود که عملیات اجرایی آن از سال 1386 در فاز اول با زیربنای 5 هزار و 200 متر مربع با 120 تخت آغاز شد که به دلایلی ناتمام مانده بود.
جابر نبی‌زاده با بیان اینکه برای تکمیل مرکز آموزشی درمانی کودکان 17 شهریور رشت 70 میلیارد ریال اختصاص داده شد گفت: 4 میلیارد و 700 میلیون ریال از این مبلغ از محل درآمد اختصاصی سال 93 است. این مرکز آموزشی درمانی کودکان در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری رسید.
وی بخش رادیوتراپی بیمارستان رازی رشت را از دیگر پروژه‌های مهم در مرحله بهره‌برداری عنوان کرد و افزود: عملکرد اعتباری این پروژه 11 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده که اعتبار بازسازی ساختمان آن از محل درآمد اختصاصی و خرید دستگاه از ردیف وزارتی است.
نبی‌زاده در ادامه اذعان داشت: با افتتاح این بخش مشکل بیماران سرطانی گیلان که نیازمند رادیوتراپی هستند مرتفع و از مراجعه بیماران به مراکز رادیوتراپی تهران جلوگیری می‌شود.