kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹

اختصاص 280 میلیارد تومان به راه آهن رشت- قزوین

راه آهن رشت- قزوین با صرف 850 میلیارد تومان هزینه 86 درصد پیشرفت کار دارد.
رشت- خبرنگار کیهان:

استاندار گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت: برای تکمیل باقیمانده این خط ریلی 500 میلیارد تومان دیگر نیاز است که دولت به رغم محدودیت‌ها برای سال آینده اعتباری معادل 280 میلیارد تومان اختصاص داده است.
محمدعلی نجفی تصریح کرد: در صورتی که بتوانیم از اعتبارات فایناس استفاده کنیم ساخت راه آهن رشت- قزوین با سرعت بیشتر ادامه می‌یابد و در سفر آینده رئیس‌جمهوری چین به ایران یکی از محورهای مذاکرات استفاده از فایناس برای پروژه‌های بزرگ است.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تکمیل 11 کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت- قزوین و رفع ترافیک سنگین این محور یکی دیگر از پروژه‌های مهم گیلان است گفت: این پروژه هم اکنون در 2 فاز 900 متری توسط راه و شهرسازی استان و 3 هزار و 400 متری توسط بخش خصوصی در حال اجرا است.
نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی قول داده ساخت 7 کیلومتر باقیمانده این آزادراه را به عنوان فاز سوم تا پایان سال به مناقصه ببرد.
محمدعلی نجفی یاد‌آور شد: پس از سفر معاون اول رئیس‌جمهور به گیلان، 60 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل 11 کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت- قزوین اختصاص یافته است.
به گفته وی تعریض و چهار بانده کردن محور منجیل به رودبار دیگر پروژه‌ای است که برای کاهش بار ترافیکی در ورودی استان در حال اجرا بوده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.