kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
رئیس مناطق محروم کشور:

درآمد خانوار روستایی در 22 استان پایین است

رئیس مناطق محروم کشور گفت: درآمد خانوار روستایی 22 استان پایین‌تر از هزینه‌های خانوار است که سیستان و بلوچستان هم جزو آنهاست که کمترین درآمد مربوط به این استان است.


سید ابوالفضل رضوی در گردهمایی فرمانداران، بخشداران، شوراهای اسلامی روستایی و دهیاران منتخب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: باید بسته روستایی هر استان باتوجه به ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و مشکلات آن تهیه شود و مسئولان هر استان باید باتوجه به شرایط و موقعیت استان خود زمینه اجرایی شدن آن را فراهم کنند.
وی گفت: روستائیان و عشایر در کل کشور از سه مشکل وضعیت اقتصادی و اشتغال نامناسب، تبعیض در خدمات‌رسانی به روستا و شهرها و عدم تکریم و احترام رنج می‌برند.
این مسئول ادامه داد: نرخ بالای بی‌سوادی در روستاهای سیستان و بلوچستان زیاد است به‌گونه‌ای که براساس اعلام مرکز آمار در سال 90، 60 درصد زنان روستایی و 34 درصد مردان روستایی در سیستان و بلوچستان بی‌سواد هستند.
معاون توسعه روستایی و رئیس مناطق محروم کشور ادامه داد: درحال حاضر شاهد هستیم که ملک و املاک روستائیان سنددار نیست درحالی که در شهرها مردم کمترین املاکشان سند دارد که لازم است در این راستا نیز اقدامات لازم انجام شود.
وی بیان کرد: خدمت به مردم روستاها باید با نهایت تکریم و احترام باشد و به دلیل اینکه در روستاها زندگی می‌کنند نباید از درجه منزلتی پایین برخوردار باشند.
رضوی یادآور شد: اعتبارات توسعه‌ای روستاها در سال آینده نسبت به امسال 80 درصد افزایش دارد که این نشان از توجه دولت به مناطق روستایی است.