kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵

شهید اصغر وصالی در سریال جدید جواد شمقدری(اخبار ادبی و هنری)

پس از ابراهیم حاتمی کیا که در فیلم «چ» به شخصیت شهید اصغر وصالی پرداخته بود، جواد شمقدری نیز در سریال «انقلاب دوم»، این اسطوره مقاومت و ایستادگی را به تصویر خواهد کشید.


به گزارش خبرنگار کیهان، جواد شمقدری رئیس سابق سازمان سینمایی، پس از اتمام دوران مدیریتش به کار اصلی خودش یعنی فیلمسازی بازگشت. او در اولین فعالیت تولیدی خود پس از دوران ریاست بر سینمای ایران، مشغول ساخت سریالی درباره حماسه فتح لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام(ره) در سال 58 است. شمقدری، فیلمنامه این سریال را براساس اسناد و مدارک موجود نوشته است و پس از گذران دوران پیش تولید پروژه، کار تصویربرداری از سریال جدید خود را سال آینده آغاز خواهد کرد.
یکی از ویژگی‌های سریال «انقلاب دوم» این است که حوادث رخ داده در سال‌های ابتدای انقلاب، ازجمله غائله‌ها و آشوب‌های گوناگونی که با هدف از بین بردن انقلاب نوپای اسلامی به وجود آمده بودند را نیز بازنمایی می‌کند. تحرکات گروهک‌های تروریستی با هدف تجزیه کشور ایران ازجمله فتنه‌های مهم ابتدای انقلاب بود که شمقدری در سریال «انقلاب دوم» به نقش آمریکا در ایجاد این غائله‌ها خواهد پرداخت.
همچنین در بخش‌هایی از این سریال به شخصیت و مبارزات شهید اصغر وصالی، فرمانده گروه مقاومت «دستمال سرخ ها» پرداخته خواهد شد. شهید وصالی یکی از قهرمانان مبارزه با تجزیه ایران بود که در مناطق مختلفی ازجمله در کردستان از تمامیت ارزی کشورمان در برابر گروهک‌های وابسته به آمریکا و اسرائیل دفاع می‌کرد.