kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۱۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
حیدر مصلحی:

آمریکا به‌دلیل آرمان‌هایمان پای میز مذاکره نشسته است

وزیر سابق اطلاعات ضمن تاکید بر اینکه غربی‌ها قابل اعتماد نیستند، گفت: برخی معتقدند آرمان‌های ما بحث میز مذاکرات نیست در حالی‌که اساسا آمریکایی‌ها بر سر آرمان‌ها با ما سر میز مذاکره نشسته‌اند.


حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در مجمع عالی بسیج پیشکسوتان گفت: فتنه اثراتی دارد اما انقلاب همواره اثر خود را در دنیا باقی می‌گذارد و ایجاد پدیده اسلام‌هراسی نیز به دلیل اثرگذاری انقلاب است. در دوران دفاع مقدس ۱۴ تا ۱۷ درصد از بودجه کشور به جنگ اختصاص یافت و این در زمانی بود که همین سران فتنه از مسئولان مملکت بودند. بنابراین می‌شود با همین مقدار جلوی آنها ایستاد.
مصلحی با اشاره به اینکه کسانی که در دوم خرداد ۷۶ به دنبال اصلاحات آمریکایی بودند، اگر این رخداد پدید نمی‌آمد برای ما مشخص نمی‌شدند، تاکید کرد: کسانی که به دنبال اصلاحات آمریکایی بودند، در جلسات خود می‌گویند ما این بار نباید مستقیم در مقابل رهبری بایستیم و ابتدا باید شاخ و برگ‌ها را بزنیم چنان‌که طوری از مقام معظم رهبری تعریف می‌کنند که ما گاهی تعجب می‌کنیم.
وزیر سابق اطلاعات با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: به فرموده رهبری مذاکره‌کنندگان فرزندان این نظام هستند و ما از آنها حمایت می‌کنیم. اما رهبر انقلاب تاکید کرده‌اند که نباید به مذاکرات امید داشته باشیم. ما در بحث هسته‌ای زمانی که به غنی‌سازی ۲۰ درصد برای مصارف درمانی نیاز داشتیم، دچار مشکلاتی شدیم و خواستیم تا دارندگان این فناوری نیاز ما را برطرف کنند، اما طرف غربی از ما خواست که تمام این مقدار ذخیره غنی‌ شده را به فرانسه تحویل دهیم تا پس از گذشت ۲سال آنها را تبدیل به ۲۰ درصد کرده و به ما بازگرداند در حالیکه ما به فرانسه اعتمادی نداشتیم چرا که آنها نیروگاه برق را برای ما تمام نکردند و ما هنوز هم از آنها طلب داریم.
به گزارش تسنیم مصلحی با تاکید بر پدیده جنگ اقتصادی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی مشهد یادآوری کردند که ما در جنگ اقتصادی هستیم و ما باید به این نکته توجه کنیم. برخی معتقدند ارزش‌ها و آرمان‌های ما بحث میز مذاکرات نیست در حالی‌که مشکل استکبار جهانی با ما این است که انقلاب ما منافع آنها را در منطقه به خطر انداخته است و اساسا آمریکایی‌ها با ما بحث آرمانی دارند و بر سر آرمان‌ها با ما سر میز مذاکره نشسته‌اند.