kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶

حساسیت مضحک غرببه ژنرالی که تروریست‌های داعش را له کرد (خبر ویژه)

یک هیئت وابسته به سازمان ملل در گزارشی حضور سرلشگر سلیمانی را ناقض تحریم‌ها علیه ایران دانست و نسبت به آن ابراز ناخرسندی کرد!


خبرگزاری رویترز به نقل از یک گزارش سازمان ملل نوشت، ناظران آن سازمان «انتشار عکس‌های قاسم سلیمانی در عراق»، را احتمالا شاهدی بر حضور فرمانده نیروی قدس در عراق می‌دانند که در این صورت ناقض تحریم‌های بین‌المللی است. رویتر می‌نویسد: قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه‌پاسداران جمهوری اسلامی، از سال 2007 میلادی در فهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته است. آنچه علاوه بر انسداد دارایی، منع سفر بین‌المللی را نیز برای او همراه می‌آورد. به جز شورای امنیت سازمان ملل، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده نیز آقای سلیمانی را به اتهام دست داشتن نیروهای قدس در خشونت‌های سوریه، تحریم کرده است.
این اظهارات در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل و جبهه غربی مدعی دوستی با ملت عراق و سوریه هیچ کار موثری برای دفاع از مردم مظلوم و در معرض جنایت‌های تروریست‌ها در این دو کشور نکرد بلکه برخی اعضای شورای امنیت ارتباط کارفرمایی با تروریست‌ها دارند. در مقابل حضور سرلشگر سلیمانی در عراق موجب بسیج ظرفیت‌های مردمی علیه تروریست‌های داعش و شکست‌های سهمگین تروریست‌ها شد. احتمالا همین موضوع موجب خشم و ترس رژیم‌هایی‌ نظیر آمریکا و انگلیس شده است.
نشریه آمریکایی نیوزویک اخیرا در تیتر صفحه اول خود نوشت «او (سلیمانی) ابتدا با ما جنگید و اکنون در حال له کردن داعش است... سلیمانی مغز نظامی متفکر ایران در عراق است. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران است که - به تایید بسیاری از نظامیان - فرماندهی عالی و دارای توان مدیریت راهبردی بالا است، اغلب در ماموریت‌های مخفیانه شرکت می‌کند. او در ماموریت جدید خود در برابر دوربین‌ها ظاهر شد و ماه سپتامبر گذشته در منطقه عملیاتی آمرلی در کنار عراقی‌ها عکس گرفت. عکسی که حامل پیامی آشکار برای غرب بود که تهران تمام و کمال در صحنه حضور دارد.»
در همین حال به گزارش آسوشیتدپرس ژنرال جیمزتری فرمانده ارشد عملیات ائتلاف آمریکا علیه داعش اعلام کرد: شبه نظامیان داعش ابتکار عمل را در عراق از دست داده و در موقعیت دفاعی قرار گرفته‌اند آنها اکنون امکان بسیار کمتری برای مانور دادن  در خاک عراق دارند.