kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۴۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵

ارتش عراق از زمین و آسمان عملیات آزادسازی الانبار را آغاز کرد

نیروهای داوطلب و ارتش عراق عملیات گسترده‌ای را از چهار محور برای آزادسازی مناطق غرب این کشور از اشغال تروریست‌های داعش آغاز کردند.


به گزارش ایسنا، وزارت دفاع عراق دیروز با صدور بیانیه‌ای، از آغاز عملیات گسترده در غرب این کشور و در استان «الانبار» خبر داد.بر اساس این بیانیه، عملیات فوق از چهار محور آغاز شد و نیروهای هوایی و زمینی ارتش، افراد داوطلب و عشایر در آن حضور دارند. این عملیات همچنین تا آزادسازی کامل مناطق غربی عراق از اشغال تروریست‌های داعش ادامه می‌یابد.
در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است: «این عملیات در ساعات نخستین، هلاکت ده‌ها عضو داعش را به دنبال داشت و شماری از خودروها و تجهیزات متعلق به آنها نیز منهدم شد.»همزمان با آغاز این عملیات، یگانی از ارتش با همکاری نیروهای اطلاعاتی، 55 بشکه حاوی مواد منفجره را در منطقه «الحبائیه» استان الانبار کشف و ضبط کردند. 35 بمب دستی آماده انفجار نیز کشف و خنثی شد.دیروز نیروهای دولتی همچنین، محور سامرا- فلوجه را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کردند. در این عملیات نیز 55 عضو داعش به هلاکت رسیدند و 30 تروریست نیز زخمی شدند.نیروهای پیشمرگ منطقه خودمختار کردستان عراق نیز طی عملیاتی در استان «نینوا»، 25 تروریست داعش را در منطقه کوهستانی «بعشقیه» به هلاکت رساندند و 30 تن دیگر را زخمی کردند. به گفته منابع عراقی، در این عملیات به هیچ‌یک از افراد پیشمرگ آسیبی نرسید.
طی روزهای گذشته نیز نیروهای دولتی شش منطقه مهم را در غرب و شمال عراق از جمله «السعدیه» و «جلولا»، آزاد کردند.اما تروریست‌ها دیروز به روش همیشگی خود، با انفجار بمب در خیابان‌ها، غیرنظامیان را هدف قرار دادند؛ در منطقه «الشعب» بغداد انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده، 9 شهید و 15 مجروح بر جای گذاشت.در منطقه «الاسحاقی» شهر «بلد» نیز 18 غیرنظامی بر اثر یک اقدام تروریستی، زخمی شدند. تروریست‌های داعش 80 نفر را نیز در غرب استان نینوا ربودند. ربوده‌شدگان از اعضای قبیله «الجیش» بودند. حملات مکرر داعش به عشایر سنی عراق باعث شد که همه مردم عراق علیه این گروه تروریستی متحد شوند و در یک جبهه قرار بگیرند.از شهر کربلا نیز خبر می‌رسد، نیروهای امنیتی چهار خودروی بمب‌گذاری شده را در این شهر خنثی و چهار تروریست را بازداشت کردند.کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان، اقدامی است که تکفیری‌ها برای گرفتن انتقام شکست‌های خود در میادین جنگ همواره در دستور کار خود قرار می‌دهند.