kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۴۷۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
دمشق خبر داد

آغاز عملیات سرنوشت‌ساز ارتش سوریه در استان ادلب

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در مناطق مختلف سوریه و مقابله با تروریست‌ها اعلام کرد عملیات سرنوشت‌ساز آزادسازی شهر «خان شیخون» در حومه جنوبی ادلب را به زودی آغاز می‌کند.

سرویس خارجی-

منابع سوری از تدارک ارتش سوریه برای آغاز عملیات آزادسازی شهر «خان شیخون» در حومه جنوبی ادلب خبر دادند، نبردی که به اذعان بسیاری از گروهک‌های تروریستی آغازی بر پایان آنهاست.
نیروهای ارتش مستقر در حومه شمالی حماه به فرماندهی سرهنگ «سهیل الحسن» که نزد سوری‌ها به «ببر» معروف است پس از آزادسازی شهر استراتژیک مورک خود را برای آغاز عملیات پاکسازی و آزادسازی حومه جنوبی ادلب و به طور خاص شهر خان‌شیخون آماده می‌کند.
استان ادلب و حومه آن در شمال غربی سوریه که در نزدیکی مرزهای ترکیه واقع شده‌ از جمله مهمترین مناطق تحت تصرف گروهک‌های تروریستی مسلح در سوریه به شمار می‌آید و شهر خان شیخون یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های این گروهک‌های تروریستی از جمله جبهه النصره است و بر این اساس از دست دادن این شهر و دیگر پایگاه‌های این گروهک‌ها در ادلب و حومه آن ضربه‌ای مهلک و کشنده برای آنها شمرده می‌شود.
عملیات آزادسازی حومه ادلب در شرایطی آغاز می‌شود که نیروهای ارتش به موفقیت‌های پی‌در‌پی در مناطق مختلف سوریه از جمله حلب دست پیدا کردند و در شهر حلب وارد کوی «الشبابی» شده و محاصره گروهک‌های تروریستی مستقر در بخش شرقی حلب را تنگ‌تر کرده‌اند.
تروریست‌های تکفیری حمله گسترده‌ای را در مناطق مختلف حلب به مرحله اجرا گذاشتند تا با محاصره حلب بتوانند مانع آزادسازی و تسلط نیروهای ارتش سوریه بر این شهر شوند لیکن نیروهای ارتش با انجام عملیات گسترده و استفاده از آتشباری سنگین توپخانه مواضع آنها را هدف قرار داد و از چهار محور تروریست‌ها را در تنگنا و محاصره قرار داد.
حملات گسترده‌ نیروهای ارتش در شرایطی صورت می‌گیرد که نیروهای دفاع ملی نیز به کمک ارتش سوریه آمده و به مقابله با تروریست‌ها پرداختند.
از سوی دیگر ائتلاف مخالفان سوریه (بخوانید تروریست‌ها) در واکنش به طرح دی‌میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که سه منطقه حائل را در سوریه تعیین خواهند کرد و در این مناطق استقرار خواهند یافت.
نماینده سازمان ملل پیشتر پیشنهاد کرده بود که با اتخاذ راه‌‌حل سیاسی و تعلیق اقدامات نظامی بحران این کشور حل و فصل گردد.
لیکن مخالفان این طرح را نپذیرفته و اعلام کرده بودند که تعلیق عملیات نظامی به سود دولت سوریه خواهد بود و زمان زیادی به ارتش خواهد داد تا به تجدید قوا و مقابله با مخالفان بپردازند.
ائتلاف مخالفان با ارائه طرح سه منطقه حائل تاکید کردند که خودشان این مناطق را انتخاب می‌کنند تا مخالفان مسلح در آن مکان‌ها مستقر شوند.
هنوز واکنشی از سوی دولت سوریه به این پیشنهاد داده نشده است لیکن تحلیلگران معتقدند که دولت بشار اسد این پیشنهاد را رد خواهد کرد چرا که «اسکان تروریست‌ها در هر مکان» بیش از هر چیز به نفع تروریست‌ها است.
پیش از این گزارش‌ها و تحلیل‌های زیادی از تلاش «دی میستورا» برای تجزیه سوریه منتشر شده است!