kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۴۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵

چهار سوی پنج قاره


  پایان سلطه آمریکا در بولیوی
رئیس‌جمهور بولیوی اعلام کرد که دوره سلطه آمریکا در بولیوی به پایان رسیده است.«اوومورالس» گفت: با ورود بومیان به عرصه قدرت در کشور و آزادی دولت بولیوی از بند برخی توطئه‌های بیگانگان زمان سلطه و چیرگی کاخ سفید بر بولیوی به اتمام رسیده است.
جنایت تازه صهیونیست‌ها
شهرک‌نشینان صهیونیست یک کودک فلسطینی دیگر را در قدس اشغالی با خودرو زیر گرفتند.خلیل الکسوانی 14 ساله با خودروی این صهیونیست به روی زمین کشیده شد و پایش شکست و اگر فرار نمی‌کرد دچار شکستگی‌های بیشتری می‌شد. اورژانس هم وقتی فهمید مصدوم یک عرب است با تاخیر به محل حادثه رسید!
آخرین سرباز انگلیسی در افغانستان
آخرین سرباز انگلیسی در ولایت هلمند افغانستان خاک این کشور را ترک کرد.مسئولیت پایگاه نظامی باستیون در ولایت هلمند یک ماه پیش از سوی انگلیس به نیروهای افغان واگذار شده است.انگلیس در 13 سال گذشته در افغانستان حضور گسترده نظامی داشت و پس از آمریکا بیشترین سرباز را به این کشور اعزام ‌کرد.
پاکسازی کمپ معترضان هنگ‌کنگی
مقام‌های هنگ‌کنگ پاکسازی کمپ معترضان را از منطقه شلوغ مونگ توک آغاز کردند و با مقاومت اندک معترضان روبه‌رو شدند.این اقدام پس از صدور حکم دادگاه مبنی بر بازگشایی جاده مونگ‌‌توک صورت گرفت. صدها تن از نیروهای امنیتی مسئولیت حفاظت از منطقه را برعهده گرفتند.