kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۴۳۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
توسط ستاد بزرگداشت نهم دی

همایش ملی « فتنه ۸۸ ، خسارت‌ها و آسیب‌ها» برگزار می‌شود

ستاد بزرگداشت ۹ دی در فراخوانی از برگزاری همایش ملی «فتنه ۸۸، خسارت‌ها و آسیب‌ها» در دی‌ماه سال جاری خبر داد.


به گزارش فارس، ستاد بزرگداشت 9 دی در فراخوانی همایش ملی را با عنوان «فتنه 88، خسارت‌ها و آسیب‌ها» برگزار می‌کند.
در این فراخوان آمده است: «انقلاب اسلامی ایران از آغاز شکل‌گیری آن، حوادثی سخت را پشت سر گذارده است، فتنه سال 88 که در نوع خود بی‌سابقه بود برای انقلاب اسلامی که عظمت و اقتدارش  علیرغم توطئه همه قدرت‌های استکباری، زنگ خطر را برای سلطه‌طلبان به صدا درآورد، حادثه‌ای تلخ، تأسف‌بار و پر خسارت بود. اگرچه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و درس‌های پرثمر حوادث فتنه برای امت شهید‌پرور، آن را به تجربه‌ای گران‌سنگ برای نظام اسلامی تبدیل ساخت.
ستاد بزرگداشت 9 دی با اشاره به اهمیت حماسه 9 دی ادامه داده است: با قاطعیت می‌توان نشان داد که فتنه 88 از یکسو در برگیرنده مجموعه‌ای از هشدار‌‌ها،آموزه‌ها، تجربه‌ها، آزمون‌ها و دستاورد‌های گرانبها برای مصون‌سازی حیات انقلاب اسلامی در آینده است و از سوی دیگر وظیفه و رسالتی متناسب با احساس مسئولیت عمومی را از اندیشمندان، پژوهشگران، صاحب‌نظران و نخبگان کشور مطالبه می‌نماید. بی‌تردید حماسه 9 دی آزمونی بزرگ برای ملت ایران و نقطه اوج صبر و بصیرت کسانی بود که راه پای‌بندی به وحدت ملی را یافته و مسیر حق را پیمودند.
این فراخوان در ادامه می‌افزاید: در آستانه پنجمین سالگرد حماسه عظیم ملت ایران در نهم دی‌ماه 1388 واکاوی و بررسی آثار و پیامد‌های فتنه‌ای بزرگ که بازیگران اصلی آن با حمایت سازمان‌دهی شده سیاسی و رسانه‌ای عوامل وابسته و عناصر نا‌آگاه، کیان و مبانی نظام اسلامی را هدف تهاجم خود قرار داده بودند، بیش از پیش ضروری می‌کند و بدین مناسبت ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی با همکاری و مشارکت جمعی از اعضای هیئت علمی، اساتید و دانشجویان مراکز علمی و دانشگاهی کشور، همایش ملی بررسی خسارت‌ها و آسیب‌های فتنه 88 را برگزار می‌کند.
این فراخوان با اشاره به نقش تعیین‌کننده مشارکت کلیه اندیشه‌وران جامعه دانشگاهی کشور از طریق ارسال مقاله به دور‌ از گرایش‌های سیاسی، آورده است: این همایش اهدافی را مانند ریشه‌یابی، شناسایی پیامد‌ها و خسارت‌های فتنه 88 در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی، امنیتی و بین المللی، اتخاذ سازوکارهای مناسب برای مقابله با هر گونه فتنه در آینده و مایوس کردن دشمنان از طمع‌ورزی به کشور، تبیین نقش بی‌بصیرتی‌ها و وابستگی‌ها در زمینه‌سازی وقوع فتنه، تحلیل هوشمندی و زمان‌شناسی امت شهید‌پرور در مقابله با فتنه و نقش آنان در صیانت از کیان انقلاب و پیروی از رهبری نظام در نظر دارد.
در این فراخوان با بیان اینکه همایش در دی‌ماه 1393 برگزار خواهد شد، آمده است: آخرین مهلت ارسال مقاله برای این همایش در 28 آذر ماه 1393 خواهد بود.