kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۷۰۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷

ده‌ها تروریست تکفیری در کمین ارتش سوریه به هلاکت رسیدند

ارتش سوریه ده‌ها تن از عناصر گروه تروریستی داعش را در شرق شهر حمص به هلاکت رساند.


به گزارش شبکه خبری العالم، نیروهای ارتش سوریه شماری از عناصر مسلح داعش که برای نفوذ به شهر حمص تلاش می‌کردند را طی عملیات کمین گرفتار کرد و آنان را به هلاکت رساند.
ارتش سوریه همچنین پایگاه‌های عناصر مسلح تروریست در مناطق جوبر، زملکا و عربین واقع در حومه دمشق را هدف قرار داد و شماری از آنان را به هلاکت رساند.
تعدادی از تروریست‌ها نیز در جریان حمله به یکی از پست‌های نظامی در جنوب غربی شهر ادلب در محاصره نیروهای ارتش قرار گرفتند و به هلاکت رسیدند.در این عملیات مقادیر زیادی مهمات و چهار دستگاه بی‌سیم و دوربین تصویربرداری به دست نیروهای ارتش افتاد.
منابع نظامی تاکید کردند پیروزی‌های پی‌در‌پی ارتش سوریه تروریست‌ها را به وحشت و هراس انداخته و دچار سردرگمی کرده است به نحوی که به عملیات انتحاری و بمب‌گذاری‌های بی‌هدف در مناطق مختلف دست می‌زنند تا شکست‌های خود را جبران کنند.
از سوی دیگر شبکه الاخباریه سوریه در گزارشی با اشاره به آزادی شهر «مورک» در حومه حماه آن را در موفقیت‌ها و پیشروی‌های بعدی ارتش سوریه در دیگر مناطق به ویژه ادلب موثر دانست.
شهر مورک به این دلیل اهمیت دارد که مرکز مهمی میان حماه و ادلب به شمار می‌رود و دارای تپه‌های استراتژيکی است که با تسلط بر این شهر خطوط امدادرسانی میان البادیه و حومه غربی آن قطع شده و تروریست‌ها نمی‌توانند به این منطقه تردد کنند.
الاخباریه افزود: با تسلط ارتش سوریه براین شهر به فصلی دیگر از فصول تروریسم در مورک پایان داده شد.