kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۷۰۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶

تظاهرات گسترده ضد صهیونیستی در قلب آرژانتین

مردم آرژانتین با تجمع در مرکز شهر بوینوس‌آیرس پایتخت این کشور تظاهرات ضد صهیونیستی برگزار کردند و خواستار تحریم کالاها و محصولات فرهنگی رژیم صهیونیستی شدند.


تحریم رژیم اسرائیل شعار تظاهرات ضد صهیونیستی بود که در قلب شهر بوینوس‌آیرس در نزدیکی نماد این پایتخت عمده آمریکای جنوبی طنین‌انداز شد.
حامیان حقوق بشر با برگزاری این تظاهرات در برابر ساختمان «اوپرا الیانس» از اجرای نمایش یک گروه اسرائیلی جلوگیری کردند. تظاهرکنندگان با حمل پلاکاردهایی این گروه هنری را عامل فرهنگی «تروریست‌های صهیونیست» معرفی کردند.
 به گزارش واحد مرکزی خبر «کارلوس ازنارس» یکی از برگزارکنندگان این تظاهرات گفت: «ما عضو گروه جهانی بایکوت کالاها و سرمایه‌های صهیونیستی هستیم که این سفیران فرهنگی هم بخشی از کالاهای صهیونیستی هستند و بعضا صهیونیست‌ها گروه‌هایی را هم برای اجرای برنامه به اسرائیل دعوت می‌کنند که هدف همه این تقلاها، پنهان کردن هویت جنایتکار رژیم صهیونیستی است.»
«رژیم صهیونیستی تو تروریست هستی» شعار دیگر این تظاهرات بود. روی پلاکاردهای تظاهرکنندگان شعارهایی همچون «همدست صهیونیست‌ها در ایجاد آپارتاید در فلسطین نباشیم» و «اینها سربازان فرهنگی تروریست‌های اسرائیلی هستند» و «بایکوت» به چشم می‌خورد.
ماریا فعال حقوق بشر آرژانتین و از برگزارکنندگان این تظاهرات نیز گفت: «اسرائیل یعنی رژیم آدم‌کش، هنوز اشک یتیم‌ها و زنان و کودکان بی‌سرپناه غزه خشک نشده و قلوب مردم جهان از این جنایت صهیونیست‌ها خونین است؛ ما اجازه نمی‌دهیم این گرگ‌ها در لباس میش ظاهر بشوند.»
این تظاهرات بخشی از فعالیت گسترده گروه‌های حقوق بشر برای تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی است که در بسیاری از کشورهای جهان از جمله در منطقه آمریکای لاتین در حال انجام است.
گفتنی است خانم کریستینا فرناندز رئیس جمهور  آرژانتین نیز شهریور ماه گذشته  در سخنرانی ضد صهیونیستی خود در سازمان ملل خشم مقامات صهیونیست را برانگیخت.