kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۴۷۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶

داعش اسناد دریافت سلاح از آمریکا را منتشر کرد - کاخ سفید: اشتباهی فرستادیم!

تروریست‌های تکفیری تصاویری منتشر کردند که نشان می‌دهد، سلاح‌هایی که چند روز پیش آمریکایی‌ها با نام «کمک به مردم کوبانی» به این شهر فرستاده بودند، به دست آنها رسیده است!


روز دوشنبه مقامات آمریکایی با تبلیغات گسترده رسانه‌ای اعلام کردند، نخستین محموله کمکی خود به مردم کوبانی را از طریق هوا به این شهر رسانده‌اند. ساعاتی بعد اما اعلام شد، این محموله که شامل مهمات، سلاح، کمک‌های دارویی و غذایی بود، اشتباهی به نقطه‌ای پرتاب شده که تکفیری‌ها در آنجا حضور دارند. این در حالی است که طبق آخرین گزارش‌ها، بیش از 80 درصد این شهر کردنشین در دست نیروهای مردمی است! منابع آمریکایی نیز مدعی شدند تمام کمک‌هایی که به کوبانی فرستاده شده است را بمباران کرده و نابود کردند. اما روز گذشته تکفیری‌های داعش با انتشار تصاویر ویدئویی نشان داد، این کمک‌ها نه تنها نابود نشده بلکه سالم به دست آنها رسیده است!
انتشار این تصاویر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت و حتی مقامات آمریکایی نیز مجبور شدند نسبت به آن واکنش نشان دهند.
به عنوان مثال «نشنال جورنال» با ابراز تردید در این باره پرسیده «آیا آمریکایی‌ها واقعا به طور تصادفی به داعش سلاح رسانده است؟!»
با توجه به اینکه داعش ساخته و پرداخته غربی‌هاست و کوبانی نیز در نقشه مشترک ترکیه و آمریکا بسیار اهمیت دارد، به نظر می‌رسد این رخداد، به عمد رخ داده است.
«جان کربی»، سخنگوی پنتاگون نیز در این باره گفت: «این موضوع در دست بررسی و تحقیق است.» وی توضیحی نداد که چطور سلاح‌های ساخت آمریکا به جای مبارزان کرد در اختیار داعش قرار گرفته است.
شهر محاصره شده کوبانی نزدیک به یک ماه است هدف حملات داعش قرار گرفته است ولی با مقاومت مبارزان در این شهر تاکنون سقوط نکرده است. این شهر چند روز پیش تقریبا به طور کامل به دست نیروهای مردمی افتاد.
بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، درگیری‌های شدیدی میان تروریست‌های داعش و ساکنان کوبانی در جریان است و کردها به بیشتر مناطق کوبانی سیطره یافته‌اند.
این در حالی است که تروریست‌های تکفیری برای جبران شکست‌های خود از سلاح‌های ممنوعه به ویژه گاز خردل و بمب‌های فسفری استفاده می‌کنند.
عملیات ارتش سوریه
ارتش سوریه اما توانست طی عملیاتی که از اوایل هفته آغاز کرده کنترل مناطق شمالی حلب را به دست گیرد و در عملیاتی استراتژیک و با ایجاد کمربند قوی مناطق شرقی را از دست افراد مسلح پس بگیرد.
تروریست‌های محاصره شده در کمربند امنیتی حلب درخواست کمک و رفع محاصره کرده‌اند.
درگیری‌های شدیدی نیز بین یگان‌های ارتش سوریه و تروریست‌های داعشی در جنوب شهر دیرالزور صورت گرفت که ارتش توانست ده‌ها نفر از تکفیری‌ها را در این درگیری‌ها به هلاکت برساند.
عملیات پاکسازی مناطق از حضور افراد مسلح در منطقه همچنان ادامه دارد و خطوط دفاعی تروریست‌ها یکی پس از دیگری درهم شکسته می‌شود.
وزیر اطلاع‌رسانی سوریه نیز  اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش این کشور توانسته است از مجموع سه جنگنده‌ای که داعش در اختیار داشت دو جنگنده را نابود کند.
سایر رویدادها
* نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت، ائتلاف ترکیه، سعودی، قطر و اسرائیل به دنبال نابودی سوریه است.
* وزارت دفاع انگلیس تایید کرد که از هواپیماهای بدون سرنشین این کشور برای اهداف تعیین شده در خاک سوریه استفاده خواهد کرد.