kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۲۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲

کوتاه اقتصادی

* مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه در صورت تداوم کم‌آبی در سامانه شرق تهران در این مناطق اقدام به تفکیک سامانه‌های آب بهداشتی و شرب خواهیم کرد، گفت: قوانین موجود در زمینه مصرف آب به هیچ‌وجه بازدارنده نیست و برخی مشترکان بیش از الگو مصرف می‌کنند. حمیدرضا جانباز گفت: کاهش بارش در سال‌های گذشته و ادامه این روند در سال جاری، افزایش دمای هوا و برداشت بیش از حد از آب‌های زیرزمینی باعث شده تا وضعیت تامین آب در برخی شهرها و روستاها با مشکل مواجه شود.
* شماره تلفن (190) واحد ارتباطات مردمی شرکت مخابرات استان تهران از تاریخ 28 مهر ماه به 2090 تغییر یافت. به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران، مشترکین از این پس می‌توانند جهت هرگونه پیشنهاد، انتقاد و یا شکایات در زمینه تلفن ثابت با شماره تلفن 2090 تماس حاصل نمایند. براساس همین گزارش، شماره 2090 آماده دریافت شکایات، پیشنهادات و انتقادات مردمی و پاسخگویی به هرگونه خدمات قابل ارائه شرکت مخابرات استان تهران می‌باشد.
* شرکت دیار خودرو در پی تجمع روز گذشته عده‌ای از مشتریان این شرکت مقابل مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای توضیحاتی ارائه کرد. در راستای انتشار برخی اخبار در مورد اجتماع تعدادی از مشتریان شرکت دیار خودرو در مقابل مجلس شورای اسلامی و اعتراض به حقوق تضییع شده خود، اعلام می‌شود. شرکت دیار خودرو، یک شرکت تولیدکننده خودرو است و دارای پروانه بهره‌برداری و تولید از وزارت صنایع است و شرکت نیرو خودرو آسیا، مجری انحصاری فروش و خدمات پس از فروش این شرکت است. در حالی که در برخی اخبار منتشر شده دیار خودرو به اشتباه، یک شرکت لیزینگ خودرو معرفی شده است. در مورد اعتراض صورت گرفته نیز به اطلاع می‌رساند که نماینده شهر مشهد این شرکت به شماره نمایندگی 5111 بدون اطلاع مسئولان شرکت اقدام به ثبت‌نام و فروش تعدادی از محصولات نموده و تاکنون خودروهای مذکور را تحویل نداده است. در همین راستا شرکت دیارخودرو پس از اطلاع از موضوع و بررسی‌های لازم اقدام به تعلیق مجوز نمایندگی این نماینده کرده و موضوع را در جریان رسیدگی در مراجع قضایی قرار داده است و در اطلاعیه‌ای مشتریان مشهدی را جهت تکمیل پرونده ارائه مستندات خود به دفتر مرکزی فروش (شرکت نیرو خودرو آسیا) دعوت کرده است.
* مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن معتقد است، راه‌اندازی قراردادهای آتی کنجاله سویا در بورس کالای ایران در حقیقت موجب امکان ردیابی و مدیریت واردات کنجاله سویا از بدو ورود به کشور تا مصرف‌کننده نهایی می‌شود هدایت‌الله اصغری با تاکید بر اینکه راه‌اندازی قراردادهای آتی کنجاله سویا یک اتفاق خوب در حوزه صنعت طیور کشور است، اظهار داشت: فلسفه اولیه بورس کالا ساماندهی خرید و فروش محصولات است و با راه‌اندازی قراردادهای آتی کنجاله سویا در این بورس، معاملات این نهاده کشاورزی سامان می‌یابد.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش‌شماره 2240،2218،2217 الی 2243، 2680، 5520 الی 5523، 5513، 5514، 5570،5517 الی 5578 از امروز حداکثر به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.