kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
وزیر ورزش در گفت‌وگوی اختصاصی با کیهان

گودرزی: حق نداریم سایر رشته‌های‌ورزشی را قربانی فوتبال کنیم

وزیر ورزش و جوانان می‌گوید نگاه وزارت ورزش، نگاه متوازن به تمام رشته‌ها است نه یک رشته ورزشی خاص.


محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان پس از قهرمانی حدادی  در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی کیهان به اینچئون اظهار داشت: ما نباید نگاه تک‌بعدی به ورزش داشته باشیم، چرا که توجه بیش از حد به یک رشته خاص باعث لطمه زدن به همان رشته و نادیده گرفتن سایر رشته‌‌ها می‌شود. ضمن اینکه آن رشته ورزشی که مورد توجه قرار می‌گیرد در صورت شکست در میادین از لحاظ روحی و روانی هم لطمات جبران‌ناپذیری به مردم وارد می‌کند.
وی با بیان اینکه نگاه به ذائقه مردم هم در جایگاه خودش مهم است، گفت: به نظر من ورزش نیاز به یک بدن کامل دارد تا بتواند ما را در همه زمینه‌‌ها به موفقیت برساند. ما هرگاه بتوانیم نگاه متوازن به تمام ورزش داشته باشیم یعنی در مسیر درستی گام برداشته‌ایم. من توجه به رشته‌ای مثل فوتبال را که ذائقه اکثر مردم است را رد نمی‌کنم ولی اعتقاد دارم باید به اندازه‌ای که به فوتبال بها می‌دهیم، به رشته‌هایی چون دوومیدانی، قایقرانی، تیروکمان، دوچرخه‌سواری و... بها بدهیم.
گودرزی در ادامه افزود: ما نه نگاه خاص سیاسی به ورزش داریم و نه به موضوعی غیر از ورزش فکر می‌کنیم، منتهی ما حق نداریم رشته‌هایی چون تیروکمان و دوومیدانی را قربانی رشته‌های دیگر کنیم، چرا که اعتقاد داریم هر کدام جایگاه خودشان را دارند. متاسفانه در جامعه ما نگاه متوازن به رشته‌های ورزشی نبوده که داریم روی این موضوع کار می‌کنیم.
گودرزی به نقش ورزش عمومی در جامعه پرداخت و گفت: اگر جامعه ما به ورزش روی بیاورد قطعا ورزشکاران حرفه‌ای هم از بین آنها شناسایی می‌شود و ورزش از حالت گلخانه‌ای بیرون می‌آید. ورزشی هم که گلخانه‌ای باشد تداوم ندارد و ثمره‌ای هم برای آیندگان نخواهد داشت. شما نگاه کنید به کشورهایی چون قطر، بحرین، امارات و... که دونده‌های خودشان در مسابقات نفر آخر می‌شوند ولی می‌روند از کشورهایی چون جامائیکا، کنیا و سایر کشورهای آفریقای جنوبی می‌آورند و با اختلاف هم قهرمان می‌شوند که این مقام نه ارزشی دارد و نه ثمره‌ای. وی در پایان گفت: نگاه ما باید به ورزش نگاهی متوازن در تمام زمینه‌‌ها از جمله ساخت زیرساخت‌ها، منابع مالی، نیروهای انسانی و...باشد.