kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹

مالباختگان این «بدل‌انداز» را شناسایی کنند

پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق به شناسایی و دستگیری فردی شد که با مهارت خاصی، گوشی‌های تلفن همراه تقلبی را به ده‌ها نفر از شهروندان به جای گوشی‌های اصل فروخته بود.


این فرد زمانی مورد شناسایی قرار گرفت که یکی از مالباختگان وی را در تقاطع جمهوری- حافظ رویت کرده بود.
سرهنگ کارآگاه محمدضا ذاکر استقامتی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: متهم به نام «رضا.ق» با 30 سال سن پس از دستگیری با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «بدل‌اندازی» به شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 11 تهران ارجاع شد.
بنا بر این گزارش مالباخته درباره بدل‌اندازی متهم گفت: سه ماه پیش برای خرید گوشی تلفن همراه به پاساژی در خیابان جمهوری مراجعه کردم که متهم با نشان دادن یک دستگاه گوشی به همراه فاکتور خرید نیاز مالی را دلیل اصلی فروش آن عنوان کرد و از آمادگی خود برای فروش گوشی با قیمت 400 هزار تومان خبر داد در حالی که همین گوشی در مغازه‌ها حدود یک میلیون تومان بود.
وی تاکید کرد: پس از خرید گوشی برای نصب برنامه به مغازه‌ای مراجعه کردم که متوجه شدم نه تنها گوشی اصل نیست بلکه قیمت واقعی آن نیز حدود 200 هزار تومان است.
سرهنگ استقامتی با اشاره به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره بدل‌اندازی از این دست از کلیه مالباختگان و شکاتی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند خواست مراتب را جهت پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی اطلاع دهند.