kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور:

شرکت زائرانی از 22 ملیت دنیا در کاروان راهیان نور

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور از بازدید زائرانی از 22 ملیت از کشورهای دنیا در قالب راهیان نور از مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نادر ادیبی در نشست با اصحاب رسانه کردستان در سنندج اظهار کرد: حضور در قالب کاروان‌های راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال جنگ تحمیلی با استقبال بسیار خوبی مواجه است و آمارها روند صعودی دارد.
به گفته وی، در طول چند سال اخیر با آغاز و گسترش این حرکت ارزشی در مناطق شمال غرب و غرب کشور، همانند مناطق عملیاتی جنوب شاهد حضور زائران داخلی وخارجی زیادی به این یادمان‌ها هستیم تا جایی که امسال زائرانی از 22 ملیت دنیا از این مناطق دیدن می‌کنند.
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور از رشد چشمگیر راهیان نور شمال غرب و غرب کشور بعد از گذشت سه سال از آغاز این حرکت ارزشی خبر داد و بیان کرد: طی این چند سال علاوه بر اعزام کاروان‌ها، در بحث شناسایی یادمان‌ها نیز اقدامات قابل قبولی انجام گرفته است.
ادیبی گفت: طی 20 روز گذشته بیش از 70 هزار نفر از مناطق عملیاتی آذربایجان و کردستان دیدن کرده‌اند که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.
به گفته وی، در سال گذشته نیز بیش از 150 هزار دانش‌آموز در قالب این اردوها از مناطق و یادمان‌های دوران هشت سال جنگ تحمیلی شمال غرب و غرب کشور بازدید کردند. ادیبی از فعال بودن 15 یادمان در این مناطق خبر داد و افزود: توجه به راویان بومی و تقویت آنها برای بیان واقعیات و خاطرات دوران هشت سال جنگ تحمیلی و آنچه در آن زمان در این منطقه به وقوع پیوسته از مهم‌ترین اهداف ستاد در برنامه‌های آینده است. دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در پایان خاطرنشان کرد: آمار 400 هزار نفر زائر راهیان نور کشور در سال 87 در حال حاضر به 5 میلیون در سال رسیده است و این نشان از اقبال عمومی از این حرکت ارزشی است.