kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۴۰
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
معاون وزیر آموزش و پرورش:

پنج‌شنبه‌ها در 7 هزار مدرسه کشور احیا می‌شود

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از احیای پنج‌شنبه‌ها در 7 هزار مدرسه کشور خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرزاد حمیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: احیای پنج‌شنبه البته در راستای تدریس نیست و دانش‌آموزان بدون کیف و کتاب به مدرسه می‌آیند و از برنامه‌های ورزشی، تفریحی و فرهنگی برخوردار می‌شوند.
وی افزود: طرح المپیادهای درون مدرسه‌ای از 26 مهر تا آخر اسفندماه امسال در تمام مدارس کشور اجرایی می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: نخستین موضوعی که در آموزش و پرورش دنبال می‌شود کیفیت‌بخشی درس تربیت بدنی است و 33 هزار معلم تربیت بدنی باید در 3 هزار مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی کشور به گونه‌ای فعالیت کنند که ادراک حرکتی در بچه‌ها شکل بگیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: محتوای درس تربیت بدنی برای پایه اول تا نهم مشخص و تدوین شده و راهنمای معلم برای تمام کتاب‌ها وجود دارد. این مسئول یادآور شد: از 26 مهرماه المپیادهای ورزشی در مدارس کشور برگزار می‌شود و تا آخر اسفندماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که سه میلیون دانش‌آموز در این طرح زیر پوشش قرار گیرند.
وی، ایجاد شور و نشاط در مدارس، تقویت هویت ملی، گسترش روحیه جوانمردی را از دیگر اهداف این المپیادها دانست و تصریح کرد: 105 هزار مدرسه به اقتضای فضای مدرسه و علائق دانش‌آموزان برگزارکننده این المپیاد خواهند بود و مدارس آزاد هستند از رشته‌های بومی و محلی و تفریحی نیز در این المپیاد بهره ببرند و تمام مراحل این المپیادها به دست خود دانش‌آموزان اجرا می‌شود.