kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰

کوتاه اقتصادی


* معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن با تأیید تصویب افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به 15 میلیون تومان گفت: به دلیل اینکه رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها در جلسات حضور داشتند و با تصویب این موضوع موافق هستند، مشکلی در پرداخت نخواهد بود. عزیزالله مهدیان گفت: هیئت دولت با افزایش 2/5 میلیون تومانی تسهیلات مسکن روستایی و پرداخت 15 میلیون تومان برای نوسازی هر واحد مسکونی روستایی موافقت کرده است.
* معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به برنامه‌های ایران برای از سرگیری سوآپ، گفت: قزاقستان بیشتر از سایر کشورها به احیای سوآپ تمایل دارد اما هنوز به مرحله قرارداد نرسیده و مذاکرات ادامه دارد. علی ماجدی با بیان اینکه ایران به دنبال احیای سوآپ است، افزود: مشکلی که پیش روی طرح احیای سوآپ وجود دارد این است که شرکت‌هایی که از توقف سوآپ ضربه خوردند، هنوز برای از سرگیری آن راضی نشده‌اند.
* وزارت راه و شهرسازی در هفته دولت 728 پروژه حمل و نقل و 138 هزار و 495 واحد مسکن مهر به ارزش 8222 میلیارد تومان افتتاح کرد. وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های مختلف زیربنایی، نوسازی، توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی پروژه‌های مختلفی را در حال احداث و پیگیری دارد که بسیاری از آنها به مناسبت هفته دولت وارد مرحله جدید شدند.
* سامانه الکترونیک دریافت گزارش ناهنجاری‌های بازار (سادنا)، با هدف جلب مشارکت فعالان در تقویت فرآیند نظارت بر بازار راه‌اندازی شد. به گزارش روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، با راه‌اندازی این سامانه، تمامی ذینفعان بازار سرمایه، اعم از سهامداران، فعالان بازار و... می‌توانند با مراجعه به سایت sadna.seo.ir، نسبت به ثبت و ارسال گزارش ناهنجاری‌های بازار، به منظور رسیدگی در واحد مربوطه (حسب موضوع ناهنجاری) در سازمان بورس اقدام نمایند.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش‌شماره‌های 2284 الی 2289 و 2670 و 4450 الی 4459، 7729، 7770 الی 7774 و 7786 الی 7788، از امروز به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
* رئیس کل گمرک ایران از ورود 48 هزار خودروی وارداتی در 5 ماهه ابتدای سال جاری به کشور خبر داد و گفت: واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی همچنان ممنوع است و تنها آن دسته از خودروهای بالای 2500 سی‌سی، وارد کشور شده است که تا قبل از اردیبهشت ماه سال 92، ثبت سفارش شده باشند.