kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰

کاهش 67 درصدی تخصیص اعتبار به پیمانکاران مسکن مهر

رهبر انقلاب در دیدار با هیات دولت در خصوص طرح مسکن مهر اشاره داشتند: اگر احتمالا با اصل طرح مسکن مهر و یا نحوه تزریق اعتبارهای بانکی به آن مخالفتی وجود دارد، اما این را هم بدانیم که اکنون چند میلیون نفر چشم انتظار تکمیل مسکن‌مهر هستند و باید اینکار به‌طور جدی پیگیری شود و به‌اتمام برسد.


آمارهای بانک مسکن نیز حکایت از تیزبینی و دغدغه جدی رهبری در خصوص پیگیری مشکلات دست به گریبان مردم در خصوص این طرح دارد. در حال حاضر رفته رفته شاهد ایجاد تجمعات ناحیه‌ای و استانی مردم در خصوص مسکن مهر نیز هستیم مسئولان امر ضروری است پیگیر مطالبات رهبری و متقاضیان مسکن مهر باشند.
به گزارش مسیرآنلاین جدول آماری پرداختی های طرح مسکن مهر توسط بانک مسکن به پیمانکاران به تفکیک ماه و در طول سال جاری نشان از کاهش شدید اعتبارات مسکن مهر حکایت دارد.  طبق این آمار، در 5 ماه نخست امسال اعتبار پرداخت شده به پیمانکاران مسکن مهر در 5 ماه نخست امسال 835 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67 درصد کاهش یافته است. در 5 ماه نخست سال گذشته در مجموع 2500 میلیارد تومان اعتبار به پیمانکاران مسکن مهر پرداخت شده بود.