kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۹۲
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
سردار سلامی:

پاسخ ما به تجاوز پهپاد صهیونیست‌ها دیپلماتیک نخواهد بود

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: پاسخ ما به این تجاوز، دیپلماتیک نخواهد بود.در میدان پاسخ می‌دهیم و لزوما آن را اعلام نمی‌کنیم.


سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در همایش گرامیداشت شهدای بسیج ادارات که در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: مسلمانان هیچ قدرتی را جز قدرت خداوند به رسمیت نمی‌شناسند و هر ملتی همان‌گونه که می‌اندیشد و آرزو می‌کند وسعت و بزرگی آن ملت هم به اندازه دامنه تفکراتش است.
وی افزود: امروز نگاه جهانی به ملت ایران نگاهی بسیار رفیع و بلندمرتبه و جهانی است و ایران از فراز آرزوها و توانمندی‌های دشمنان عبور می‌کند.
سلامی ابراز داشت: این تفکر بسیجی است که در غزه شعله می‌کشد در لبنان طوفان به پا می‌کند و در سوریه قدرت‌های بزرگ را خاموش می‌کند و اینطور می‌شود که تمام مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی تبدیل به تقاطع آتش دشمنان همجوار او می‌شود. رژیمی که هیچ دلیلی برای بقا ندارد. جلوه‌های محو این رژیم از صحنه جغرافیای جهان امروز بهتر از هر روز دیگری دیده می‌شود و این یک محو قریب‌الوقوع و نزدیک است.
جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: اقدامات آمریکا مانند حرکت روی یک دایره و دور باطل است تا جایی که آنها دست تسلیم به سمت ما دراز می‌کنند تا برای حل معادلات با ما تعامل کنند و این نزول قدرت آنهاست. نرخ تنزیل سیاسی آمریکایی‌ها بالا رفته است. تنزل در سطوح قدرت آنها ایجاد شده و این تنزل یعنی زوال.
سلامی اظهار داشت: ناامیدی، خستگی و بی‌رمق بودن را در چهره مسئولان رژیم صهیونیستی می‌بینیم چون احساس می‌کنند شاید ماه‌ها و سال‌های آخر حیاتشان را سپری می‌کنند.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اگر کرانه باختری مسلح شود محو رژیم صهیونیستی به صورت اتوماتیک اتفاق می‌افتد زیرا آنها نه جغرافیا دارند و نه یک قدرت روانی قابل توجه آنها منزوی شده و محبوس شده‌ و متشکل از جمعیتی هستند که هر کدامشان از گوشه‌ای از عالم به آنجا آمده‌اند و هر چه شعله‌های آتش روی آنها سنگین‌تر می‌شود موج مهاجرت معکوس و خالی شدن سرزمین‌های اشغالی سرعت بیشتری می‌گیرد.
سلامی با اشاره به ساقط کردن یک پهپاد توسط سپاه تاکید کرد: پاسخ ما دیپلماتیک نیست و در میدان عمل پاسخ می‌دهیم و لزوما واکنش‌هایمان را اعلام نمی‌‌‌کنیم اما اعمال می‌کنیم. واکنش‌های ما عملیاتی است و دشمنان اینها را می‌بینند، می‌فهمند و حس می‌کنند.
همچنین جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای بسیج کارمندان، با اشاره به سرنگونی پهپاد متجاوز صهیونیستی در داخل ایران،‌ گفت: نیازی به مهندسی معکوس این پهپاد نداریم هرچند قدرت و توان آن را داریم.
وی ادامه داد: اینکه برخی می‌گویند این پهپاد از اسرائیل به پرواز درآمده درست نیست زیرا برد آن طوری نیست که بخواهد از سرزمین‌های اشغالی به مرکز ایران آمده و برگردد. ما از مبدا آن به صورت تقریبی مطلعیم ولی فعلا قضاوتی نمی‌کنیم. احتمال دارد از یک پایگاه واسط در کشورهای منطقه به پرواز درآمده باشد.
به گزارش فارس، سلامی تصریح کرد: این پهپاد به محض ورود به کشور رهگیری شد و برای اینکه از نیت اطلاعاتی آنها باخبر شویم، مدیریت شد تا به داخل بیاید و در موقعیت مناسب آن را هدف قرار دادیم.