kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۳۲
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱

چهار سوی پنج قاره

 
حمله پهپادها به غیرنظامیان افغان
حمله پهپادهای آمریکایی به مناطق مسکونی استان «لوگر» افغانستان، مرگ دست کم چهار غیرنظامی را به دنبال داشت.سه روز قبل نیز چهار عضو یک خانواده در حمله پهپادهای آمریکایی به منطقه غیرنظامی «شیندند» در استان «هرات» جان خود را از دست داده بودند.
ترساندن به شیوه دولت پاکستان
دولت پاکستان به هزاران مخالف تظاهرکننده در خیابان‌های اسلام‌آباد هشدار داد که اگر به اعتراضات خیابانی پایان ندهند، ممکن است هدف حملات تروریستی قرار گیرند! به گفته مقامات امنیتی پاکستان، ممکن است عناصر طالبان از مناطق ناآرام شمال غرب این کشور وارد اسلام‌آباد شوند و علیه معترضان دست به عملیات بزنند.
اعتراض به نسل‌کشی در برزیل
هزاران برزیلی با برگزاری تظاهرات در شهر «سائوپائولو» علیه نسل‌کشی سیاهان در این کشور شعار دادند. تظاهرکنندگان که افزایش مرگ و میر آفریقایی تباران در برزیل را یک نسل‌کشی حساب شده و عمدی می‌دانند، اعلام کردند سیاست‌های تبعیض‌نژادی در برزیل را به شدت محکوم می‌کنند.
8 کشته در پایتخت لیبی
جنگنده‌های ارتش لیبی با حمله به مواضع شبه نظامیان در اطراف شهر طرابلس، هشت شبه نظامی را کشتند، همزمان با این حمله، صدها مخالف و موافق مجلس ملی لیبی در دو منطقه جدا در طرابلس دست به تظاهرات زدند. مخالفان در حمایت از «خلیفه حفتر» ژنرال بازنشسته شورشی شعار می‌دادند.
اخراج 34 ملوان آمریکایی
34 ملوان نیروی دریایی آمریکا به دلیل تقلب هفت ساله در برنامه هسته‌ای نیروی دریایی این کشور، اخراج شدند.افسر مسئول این پرونده که «جان ام ریچاردسون» نام دارد گفته، 10 ملوان دیگر نیز در معرض اتهام مشابه قرار دارند و بازجویی از آنها ادامه دارد.