kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۹۵۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱

خرید و فروش امتیاز مسکن ملی در همدان ممنوع شد



  همدان- خبرنگار کیهان:
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه هر گونه خرید و فروش امتیاز مسکن ملی در استان ممنوع است گفت: در صورت تخلف امتیاز سهمیه مسکن فروشنده باطل می‌شود.
داریوش حسینی با بیان اینکه از آغاز ثبت‌نام این طرح حدود 18 هزار خانواده موفق به ثبت‌نام شدند افزود: تاکنون به طور قطع برای پنج هزار خانواده زمین در نظر گرفته شده و زمین‌های شهر همدان در شهرک‌های بهشتی، مدنی و فرهنگیان قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه تهیه و تأمین زمین بر دوش اداره راه و شهرسازی و ساخت آن را تعاونی‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی عهده‌دار هستند عنوان کرد: به متقاضیان 100 میلیون تسهیلات اقدام مسکن پرداخت می‌شود و تا مشخص شدن وضعیت این داوطلبان، ثبت‌نام جدیدی صورت نمی‌گیرد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: متقاضیان واجد شرایط می‌بایست به ازای هر واحد از این مسکن‌ها 40 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت اولیه پرداخت کنند و تاکنون حدود 600 متقاضی این مبلغ را واریز کرده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه اگر مبلغ کل ساخت مسکن توسط متقاضیان واریز شود تا یک سال آینده واحدها ساخته و تحویل افراد می‌شود یادآور شد: براساس نظر کارشناسان، به ازای ساخت هر متر مربع تقریباً چهار میلیون تومان وجه نیاز است.