kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
سی‌ان‌ان خبر داد

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا 600 درصد بیش از آمار اعلامی است!

در حالی که منابع رسمی شمار مبتلایان به ویروس کرونا را در آمریکا 13 میلیون نفر اعلام کرده‌اند شبکه تلویزیونی «سی ان ان» به نقل از «مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا» اعلام کرده، آمار واقعی مبتلایان به این ویروس در آمریکا 600 درصد بیش از آمارهای رسمی است.


   سرویس خارجی-

بر اساس داده‌های وبگاه «ورلد امتر» دیروز شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر جهان، تنها در عرض دو روز با افزایش یک میلیون نفری به بیش از 61 میلیون و 446 هزار نفر رسید و شمار فوتی‌ها نیز از مرز یک میلیون و 440 هزار نفر گذشت.
 بر اساس داده‌های همین پایگاه، آمریکا تا با بیش از 13 میلیون و 249 هزار مبتلا و 269 هزار فوتی در صدر جدول این وبگاه قرار دارد و این در حالی است که «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هفته گذشته هشدار داده بود در صورتی که خط سیر همه‌گیری کرونا در این کشور تغییری نکند قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به آسانی از ۳۰۰ هزار نفر فراتر خواهد رفت.
اما دیروز شبکه تلویزیونی «سی ان ان» آمریکا، در گزارشی به نقل از مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا آمارهای رسمی مبتلایان به کرونا را در آمریکا زیر سؤال برد: «آمار واقعی مبتلایان به کرونا در کشور، ۶۰۰ درصد بیشتر از آمار اعلامی است. براساس گزارش‌های موجود تا پایان سپتامبر(9 مهر)، شمار موارد دارای علائم ابتلا به کرونا حدود 7 میلیون نفر بود. اما مرکز کنترل بیماری‌ها اعلام کرده احتمالا تعداد واقعی موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا، ۴۲ میلیون نفر بوده است. با این حساب شمار واقعی مبتلایان به کرونا 13 میلیون نفر نیست، 78 میلیون نفر است».
26 میلیون گرسنه
کرونا همزمان با تشدید بحران اقتصادی در آمریکا، بر تعداد گرسنگان این کشور نیز افزوده است. دفتر سرشماری آمریکا اعلام کرده، ۲۶ میلیون شهروند آمریکایی از دسترسی به مواد غذایی کافی محروم هستند و در این میان شمار خانواده‌های سیاه‌پوست در معرض گرسنگی دو و نیم برابر خانواده‌های سفیدپوست است. به نوشته پایگاه خبری «هیل»در شهر«هیوستون» که به یکی از مراکز افزایش عدم توان تأمین غذا در آمریکا تبدیل شده، اخیراً انتشار ویدئویی از صف کشیدن خودروها برای دریافت کمک‌های غذایی جنجالی شده است. در این شهر 7 میلیون نفری، چیزی حدود ۲۰ درصد از کل افراد بالغ و ۳۰ درصد از افراد بالغ دارای فرزند، کمبود غذایی را تجربه کرده‌اند. بر اساس این گزارش تاکنون کمک‌های فدرال نتوانسته تمام نیازهای این بخش از جامعه آمریکا را تأمین کند و حدود ۱۲ میلیون کارگر آمریکایی درصورتی که کنگره تا پایان سال جاری میلادی دست به اقدام نزند کار خود را از دست خواهند داد. «استیسی دین» کارشناس مرکز اولویت‌های بودجه و سیاست‌گذاری دراین‌باره گفته:‌ «این دشواری‌ها به میزان چشمگیری گسترده هستند. بخش بزرگی از مردم آمریکا می‌گویند نمی‌توانند غذای خانواده خود را تأمین کنند. اینکه پیشرفتی در این زمینه صورت نگرفته نا امیدکننده است». حتی در «لوندون کانتی» واقع در ایالت ویرجینیا که از مرفه‌ترین نقاط آمریکا محسوب‌ می‌شود، ظرف هفته گذشته، ۸۸۷ خانواده کمک غذایی دریافت کرده‌اند. این گزارش می‌افزاید: در این میان شهروندان سیاه‌پوست آمریکا که به شکل ناعادلانه‌ای بیش از دیگران تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، به شدت از عدم توان تأمین غذا ضربه خورده‌اند. حدود ۲۲ درصد از خانواده‌های سیاه‌پوست ظرف یک هفته گذشته از گرسنگی رنج برده‌اند که دوبرابر میانگین این میزان در کل آمریکا و دو و نیم برابر بیشتر از خانواده‌های سفیدپوست است.
روز پنج شنبه نیز «آدام شیف»، رئیس‌کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر از افزایش تقاضای مردم این کشور برای دریافت غذای رایگان در سال جاری خبر داده و از «میچ مک‌کانل»، رهبر حزب اکثریت مجلس سنا برای کمک نکردن به این افراد انتقاد کرده بود. شیف در این پیام نوشت: «روز شکرگزاری امسال، ده‌ها هزار آمریکایی در صف‌های طولانی بانک‌های غذای محلی که ساعت‌ها انتظار آن زمان می‌برد، ایستاده‌اند».«برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا نیز بار‌ها در اظهارات و نوشته‌های خود به وضعیت گرسنگی در این کشور اشاره کرده و از بی‌اهمیتی
دونالد ترامپ نسبت به این موضوع انتقاد کرده است. او پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری با انتشار پیامی در توئیتر نوشته بود ترامپ شاید نداند هنگام گلف‌بازی، میلیون‌ها آمریکایی گرسنگی می‌کشند.