kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۳۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹

کار بازسازی واحدهای مسکونی سیل پارسال به پایان رسید

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: کار بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل پارسال، تمام شده و در این زمینه ۲۰ هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، عزیزالله مهدیان در بجنورد به خبرنگاران اظهار داشت: برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل،  ۴۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.  
وی افزود: در سیل سال گذشته،  ۶۵ هزار واحد مسکونی نیاز به احداث پیدا کرد که اکنون نزدیک به همه آنها بازسازی و تکمیل شده است.
مهدیان با بیان اینکه خسارت‌های سیل در ۲۲ استان گزارش شده است، گفت: در این حادثه ۹۶ هزار واحد مسکونی نیاز به تعمیر پیدا کرد که اکنون کار مرمت واحدهای آسیب‌دیده هم به پایان رسیده است.  
وی گفت: یکی از علت‌های تاخیر در تکمیل بازسازی منازل خسارت‌دیده، این است که برخی خانواده‌ها، خواستار افزایش طبقات و یا افزایش وسعت واحد مسکونی خود بودند، از این رو در بازسازی‌ها تاخیر ایجاد شد.  
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: تنها یک درصد از کار بازسازی منازل خسارت‌دیده‌ باقی مانده است که البته این واحدها، مربوط به خانواده هایی است که خود پای کار نیامده و یا با برخی مشکلات روبه‌رو بوده‌اند.