kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸

اخبار کوتاه اجتماعی


 
  آغاز تبلیغات بر روی تاکسی‌ها
برای حمایت از تاکسیرانان
فارس- سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: در شرایط کرونا رانندگان تاکسی دچار خسارت‌های زیادی به دلیل کاهش آمار مسافر شده‌اند بر همین اساس به زودی با هدف ارتقای درآمد رانندگان تبلیغات بر روی تاکسی‌ها در پایتخت انجام می‌شود که بخش اعظم درآمد حاصل از تبلیغات بر روی تاکسی‌ها به تاکسیران تعلق خواهد گرفت. روشنی افزود: به زودی وامی توسط شهرداری به رانندگان تاکسی تعلق خواهد گرفت که بازپرداخت آن به صورت بلندمدت است و جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود، همچنین طی تفاهمی با بانک مهر اقتصاد و صندوق کارآفرین برنامه‌هایی نیز برای نو‌سازی تاکسی‌های فرسوده در پایتخت خواهیم داشت.
 گزارشی از تخلفات و معرفی موسسات بورسی متخلف ارائه نشده است
میزان- در پی اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر ارائه فهرست ۵۰ موسسه متخلف در بورس به دادستانی تهران به منظور برخورد قضایی، دادستان تهران اعلام کرد تاکنون گزارشی از تخلفات و معرفی موسسات متخلف به دادستانی تهران ارائه و گزارش نشده است.
پایین‌ترین آمار دسترسی به شبکه شاد
مربوط به استان سیستان و بلوچستان است
ایسنا- طبق آخرین آمارهای اعلام شده تا کنون ۱۱۰ هزار و ۹۷۹ مدیر، ۱۲ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۱۹۳ دانش‌آموز و ۷۰۶ هزار و ۳۴۲ معلم عضو شبکه شاد شده‌اند.بر اساس گزارش‌ها، پایین‌ترین آمار دسترسی به شبکه شاد مربوط به استان سیستان و بلوچستان است. تعداد کل دانش‌آموزان این استان ۷۶۱ هزار نفر است که از این میزان، هویت ۳۱۸ هزار نفر در شاد احراز شده و تعداد دانش‌آموزان فعال در هفت روز گذشته ۲۲۵ هزار نفر بوده است.
مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در 3 استان
ایسنا- مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: درحال‌ حاضر سازمان دامپزشکی مرگ پرندگان مهاجر به‌دلیل ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را در سه استان تایید کرده است که یکی از آنها تالاب میقان در استان مرکزی و دیگری تالاب میل در استان اردبیل است همچنین در یکی از نقاط تالابی در استان مازندران آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گزارش شده است.تعداد تلفات پرندگان به‌دلیل ابتلا به این بیماری زیاد نبوده است.
 اطاله دادرسی و عدم پاسخگویی
سبب ایجاد رانت می‌شود
رئیس‌دیوان عالی کشور با تاکید بر لزوم سعه صدر در پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع گفت: اطاله دادرسی و عدم پاسخگویی سبب ایجاد رانت، می‌شود، به طوری که گاهی فرد برای پیگیری کارش دنبال دلال و واسطه می‌گردد و گرفتار می‌شود